امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد:

آل سعود باید پاسخگوی بی تدبیری خود باشد

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا گفت: کشته شدن بیش از یک هزار و 300نفر در مراسم حج حادثه جانکاهی است که آل سعود بی عرضه باید پاسخگوی این بی تدبیری باشد.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۹۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد: حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه نماز جمعه این هفته بخش مرکزی یزد در روستای محمد آباد با ابراز تاسف از حادثه منا خاطر نشان کرد: نمی توان به سادگی از کنار این حادثه غمگین گذشت و لازم است مسئولان عمدی یا غیر عمدی بودن این حادثه را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه در مشعر همه پیر و جوان، فقیر و غنی، همه یکسانند و با لباس احرام به منا می آیند برای به جای آوردن مناسک حج تصریح کرد: اینکه وزیری دنیا پرست با تشکیلات و تشریفاتی عظیم مثلا برای به جا آوردن حج می آید و کشته شدن جمع عظیمی از مسلمانان را سبب می شوند مسئله ای است که بی کفایتی عربستانی ها در اداره کردن مراسم حج را می رساند.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد افزود: عربستانی ها به واسطه اینکه با کبر و خودپسندی اعمال حج را به جا آوردند، عزادار شدن مسلمانان جهان را سبب شدند.

محمدی ضمن عرض تسلیت به  پیشگاه امام زمان و نایب برحق ایشان امام خامنه ای، برای قربانیان حج امسال طلب مغفرت کرده و بازماندگان آنها را به صبر وبردباری دعوت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن عید غدیر و میلاد امام دهم، امام هادی(ع) از مومنان خواست: به معنای حقیقی عید غدیر را گرامی بدارند.

محمدی با اشاره به زیبایی و کامل بودن عید بزرگ غدیر، مومنان را به مطالعه و تدبر در خطبه غدیر فراخواند و افزود: در روز عید غدیر به تمام مسلمانان کمک کرده و نیز با آنها به مصافحه و محبت بپردازند.

وی گوشه ای از جوانمردی های امام علی(ع) را یادآور شد و اذعان کرد: لازم است همه پیرو حقیقی امام علی(ع) باشیم و با مطالعه زندگی و رشادت های ایشان و به کارگیری آنها در زندگی مومن واقعی باشیم.

امام جمعه موقت بخش مرکزی یزد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تمامیت و آبروی امروز انقلاب اسلامی به بهایی است که شهدا پرداخته اند.
وی ادامه داد: باید یاد شهدا را گرامی بداریم و برای گرامیداشت این دلاورمردان اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه موقت بخش مرکزی با تبریک سال تحصیلی جدید تصریح کرد: از آموزش و پرورش می خواهیم که بیش از پیش به تربیت توجه کنند؛ چرا که علم زمانی ارزشمند است که با تربیت همراه باشد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار