انتشار آمارهایی قوی تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه افزایش یابد و به ۴۸ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه برسد.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۳۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، انتشار آمارهایی قوی تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه افزایش یابد، اما چشم انداز درازمدت بازارهای انرژی به دلیل فزونی جهانی عرضه و ابهام در مورد چشم انداز اقتصادی در آسیا همچنان ضعیف است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دیروز با 45 سنت افزایش به 48 دلار و 62 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز 89 سنت رشد داشت و به 45 دلار و 80 سنت رسید.
پس از آنکه آمارهای دولت آمریکا نشان داد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال 3.9 درصد رشد را تجربه کرده است، که بیش از رقم پیش بینی شده قبلی بود، رشد قیمت نفت شتاب بیشتری گرفت.
پس از کند شدن عملیات حفاری نفت در آمریکا که به معنای تعدیل عرضه به دلیل افت قیمت ها بود، قیمت نفت در اواخر ماه اوت بیش از 25 درصد افزایش یافت.
اما قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم سال 24 درصد کاهش یافته و در مسیر ثبت دومین کاهش بزرگ سه ماهه از سال 2008 تاکنون قرار دارد.
موسسه اعتبار سنجی استاندارد اند پورز اعلام کرد، هزینه های تولید در مناطقی نظیر آمریکا به دلیل افزایش بهره وری در حفاری در آستانه کاهش است و این بدان معناست که حجم تولید به آن میزان که انتظار می رود کاهش نخواهد یافت.
اس اند پی پیش بینی خود از قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا را به میزان 5 دلار در هر بشکه کاهش داده و به ترتیب به 50 و 45 دلار رسانده است. این موسسه همچنین اعلام کرده که قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در سال 2016 به 55 و 50 دلار خواهد رسید.
اچ اس بی سی نیز با بیان اینکه بازارها بیش از حد بر روی کاهش رشد اقتصادی چین متمرکز شده اند، هشدار داد که بسیاری از اقتصادهای توسعه یافته نیز وضعیت متزلزلی دارند.
این بانک نوشت: «مشخص می شود که واردات بازارهای توسعه یافته هیچگاه به اندازه آمارهای نسبتا قوی تقاضای داخلی قوی نبوده اند. بازارهای توسعه یافته برای عملکرد نسبتا خوب اخیرشان، با تمام توان فعالیت می کرده اند. بنابراین فقط چین را سرزنش نکنید.»
ارسال نظرات