یک مرد ایرانی که به صورت قانونی در انگلیس اقامت داشته به دلیل نارضایتی از رفتار انگلیسی ها با خود از پلیس انگلیس درخواست کرد که به ایران دیپورت شود.
کد خبر: ۸۵۷۳۶۰۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، یک مرد ایرانی که به صورت قانونی در انگلیس اقامت داشته با تسلیم خود به پلیس انگلیس درخواست کرد که به ایران دیپورت شود.
 آریا، 25 ساله گفت، وی در طول 10 سالی که در شهر منچستر زندگی می کرده با خشونت و بی ادبی مواجه شده و نتوانسته برای خود شغلی پیدا کند. افسران پلیس گفتند، یک «مرد جوان بسیار عصبانی که به مدت 10 سال به صورت قانونی در انگلیس اقامت داشته،» روز دوشنبه خود را معرفی کرده است.
آریا به روزنامه دیلی تلگراف گفت، وی می خواهد به شهر شیراز در جنوب غرب ایران برگردد، جایی که بستگان وی در آنجا زندگی می کنند. پلیس منچستر حضور آریا در انگلیس را بر اساس قوانین مهاجرت این کشور غیرقانونی تشخیص نداده و وی را آزاد کرده است.
وی افزود: «مردم منچستر مهمان نواز نیستند... حرف های آنها، خشونت و بسیاری چیزهای دیگر دارد.»
وی ادامه داد: «من تلاش می کنم دوستانه و مودبانه رفتار کنم. اما آنها فقط به من می خندند زیرا من خارجی هستم و به شکل عجیب و غریبی به من نگاه می کنند.»
برخی شهروندان انگلیسی در حساب های تویتری خود به شوخی با آریا ابراز همدردی کرده و گفته اند که آنها نیز به دلیل هوای همیشه بارانی منچستر می خواهند از این شهر فرار کنند.
مهاجرت در انگلیس یک مسئله کاملا سیاسی و حساس محسوب می شود.
هزاران مهاجر از خاورمیانه و شمال آفریقا به امید ورود غیرقانونی به خاک انگلیس در کمپ هایی در شمال فرانسه استقرار یافته اند.
اما دولت دیوید کامرون، از پذیرش مهاجران از کشورهای دیگر خودداری می کند.
ارسال نظرات