ارتش امریکا دیروز اعلام کرد نیروهای معارض به اصطلاح میانه رو که توسط وی آموزش دیده اند، تجهیزاتی که امریکا در اختیارشان گذاشته است را به شاخه القاعده در سوریه یعنی «جبهه النصره» واگذار کرده اند.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۴۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از الحیات، ارتش امریکا دیروز طی بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای معارض سوری که امریکا به تازگی آنها را آموزش داده است،  6 کامیون کوچک حاوی مهمات و بخشی از تجهیزات نظامی که ائتلاف جهانی ضد داعش به فرماندهی امریکا در اختیار آنان قرار داده بود را به شاخه القاعده در سوریه یعنی "جبهه النصره" داده اند.

کلنل پاتریک ریدر سخنگوی نیروهای مرکزی آمریکا در این باره گفته است «اگر گزارش تسلیح جبهه النصره با تجهیزاتی که ما در اختیار نیروهای معارض به اصطلاح میانه رو قرار داده ایم درست باشد؛ واقعا نگران کننده است و نشان دهنده نقض خط مشی اصلی طرح آموزش و تسلیح نیروهای ویژه در سوریه می باشد.»

وی افزود نیروهای آموزش دیده، این کامیون ها و مهمات خود را در مقابل عبور امن از مناطق تحت کنترل جبهه النصره به آنان داده اند.

باشد تا روشنشان گردد نیروهایی که دولت اسد در حال مبارزه با آنان است علارغم اختلافاتی در ایدئولوژی ها و عملکردها، همگی با گروه های تروریستی در تعامل بوده و حتی تراشیدن صفاتی چون "میانه رو" هم نمی تواند آنان را تبرئه نماید.

ارسال نظرات