امام جمعه تفت:

آل سعود باید محاکمه شود/ همه مشکلات اسلام از فراموشی غدیر است

امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: دلیل کم کاری و کوتاهی آل سعود باید مشخص شود و این کشور باید در دادگاهی بین المللی با حضور کشورهای اسلامی محاکمه شود.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۳۷
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از صبح تفت: امام جمعه تفت در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به حادثه ناگوار روز گذشته در منا گفت: بی تدبیری و بی عرضگی حکام آل سعود باعث شد تا عید مسلمانان به عزا تبدیل شود.

حجت الاسلام غفوری ادامه داد: به شهادت رسیدن بیش از هزار و 300 حاجی در مناسک حج به هیچ وجه قابل قبول نیست و آل سعود خائن به اسلام باید جوابگوی این فاجعه باشد.

وی افزود: حکام بی عقل عربستان به جای آنکه از این اتفاق عذرخواهی کنند و درصدد جبران آن باشد با حرف های بی منطق خود این اتفاق را جریح تر می کنند.

خطیب جمعه تفت اضافه کرد: دلیل کم کاری و کوتاهی آل سعود باید مشخص شود و این کشور باید در دادگاهی بین المللی با حضور کشورهای اسلامی محاکمه شود.

امام جمعه تفت تاکید کرد: مقامات عربستان سعودی در سال های قبل هم نشان دادند که توانایی مدیریت مناسک حج را ندارند و باید تشکلی از کشورهای اسلامی خدمت به زائران را به عهده بگیرد.

خطیب جمعه تفت در بخش دیگری از سخنان خود به عید غدیر اشاره کرد و اذعان داشت: ابلاغ پیام غدیر به قدری مهم بود که اگر پیامبر(ص) این پیام را نمی رساند گویا رسالت خود را انجام نداده است.

غفوری با بیان اینکه عید غدیر یکی  از اصلی ترین اصول تاریخی و پایه گذاری نهاد ولایت و رهبری در جامعه است، گفت: همه شیعیان باید دست در دست برای احیا واقعه غدیر تلاش کنند.

وی افزود: بزرگداشت و احیای واقعه غدیر فقط به برگزاری جشن و سرور نیست بلکه باید غدیر را بشناسیم و با نشر خطبه غدیر اهمیت فرهنگ تشییع را همگانی کنیم.

امام جمعه تفت در ادامه به مشکلات و اختلافات صدر اسلام تاکنون اشاره کرد و گفت: اگر غدیر را عده ای فراموش نمی کردند و دشمنی به خرج نمی دادند؛ اسلام به هیچ مشکلی بر نمی خورد و اینچنین فرقه، فرقه نمی شد.

وی با بیان اینکه ما باید با ترویج  و تبیین اهداف و جایگاه مهم غدیر در تقویت فرهنگ انتظار قدم بر داریم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما مهمترین ابزاری است که می تواند زمینه ظهور امام زمان(عج) را بیش از پیش نزدیک کند.

سالروز شهادت آیت الله هاشمی نژاد، روز همبستگی با مردم فلسطین و روز سالمند از دیگر محور های سخنان امروز امام جمعه تفت بود.

 

ارسال نظرات