خبرهای داغ:
سردار مینایی فرد گفت: وضعیت یمن و سایر منطق غرب آسیا نشان می‌دهد ما همیشه باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم.
کد خبر: ۸۵۷۳۴۶۶
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سردار مجتبی‌ مینایی‌فرد، مسئول کنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس در حاشیه نمایشگاه دفاع مقدس شمالغرب شیراز گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری نمایشگاه های دفاع مقدس یادآوری حماسه مقاومت در دوران دفاع مقدس است؛ امروز در شرایطی هستیم که گفته می شود تحریم‌ها برداشته شده است، اما اینطور نیست، دشمنان به هر طریقی که بتوانند مردم ایران را تحت فشار خواهند گذاشت.

وی افزود: وضعیت یمن و سایر منطق غرب آسیا نشان می‌دهد ما همیشه باید از آمادگی کامل برخوردار باشیم، نسل جوان باید آمادگی خود را در حوزه بصیرت افزایش دهد تا فریب توطئه‌های دشمن را نخورد.

سردار مینایی فرد با اشاره به اینکه دشمنان قصد دارند دور تند مسئله استکبارستیزی ملت ایران را کُند کنند، گفت:  امروز وعده‌های زیادی از سوی دشمنان به ما داده می‌شود که همه آن ها دروغ است، می‌خواهند دور تند مسئله استکبارستیزی ملت ایران را کُند کنند اما این اتفاق نخواهد افتاد؛ با تلاش جوانان مومن که ادامه دهنده راه شهدا هستند، آینده بسیار خوبی در راه است.

وی درباره شبیه سازی عملیات رمضان در نمایشگاه دفاع مقدس شمالغرب شیراز گفت: عملیات رمضان یکی از عملیات‌هایی است که رزمندگان فارس در آن حضور جدی و موثر داشتند، اهمیت این عملیات از این جهت بود که اسرائیلی‌ها و انگلیسی‌ها دو مانع کانال ماهی و موانع مثلثی در منطقه ایجاد نموده بودند و گفته می شد خط بصره غیرقابل نفوذ است.

http://basijnews.ir/files/fa/news/1394/7/4/179918_213.jpg

سردار مینایی فرد افزود: از دلایل دیگری که اهمیت عملیات رمضان را دو چندان می‌ نمود این بود که عراق بعد از شکستی که در خرمشهر خورده بود به مرزهای بین‌المللی باز نمی‌گشت و  دلیل دیگر نیز اهمیت منطقه بصره برای صدام بود،  صدام اعلام کرده بود "بصره کلید بغداد است بنابراین اگر کسی بتواند در خطوط پدافندی بصره نفوذ کند، کلید بغداد را بدست آورده است".

وی با بیان اینکه در عملیات رمضان که در ماه رمضان اجرا شد، شهید عارف از فرماندهان بزرگ دفاع مقدس به شهادت رسید گفت: وی در وصیتنامه خود آورده است: " شرم دارم در روز قیامت جلوی ارباب بی کفن، من سالم باشم "، این شهید بزرگوار در آن عملیات به آرزوی خود رسید و صبح عملیات گلوله توپ بصورتی به او اصابت کرد که تنها تکه‌ای از بدنش باقی ماند؛ از شهدای دیگری که نقش زیادی در تشکیل یگان‌های زرهی داشتند شهید حسینی‌نژادیان است که اهل رامهرمز بود و در روز اول عملیات رمضان به شهات رسید، همچنین شهید دقت و شهید صحرایی از جمله شهدایی بودند که در این عملیات از جان خود گذشتند تا امروز ما در کمال آسایش زندگی کنیم.

عمليات رمضان در چهار محور و پنج مرحله طراحی و اجرا گرديد تا با عبور از خط مرز بين المللی، يک زمين مثلث شكل به وسعت 1600 كيلومتر مربع تصرف شود. اين منطقه از شمال به كوشک و طلاييه و پاسگاه های مرزی در جنوب هويزه و حاشيه جنوبی هور الهويزه و از غرب به رودخانه اروند (در نقطه تلاقی دجله و فرات به نام القرنه) تا شلمچه در غرب خرمشهر و از شرق به خط مرزی شمالی-جنوب و از كوشک تا شلمچه منتهی می شد.

عراق در منطقه شمال غربی بصره و تنومه خطوط پدافندی را با ساخت يک كانال به طول 30 و عرض يک كيلومتر (كه مختص پرورش ماهی بود) با پمپاژ آب و احداث موانع و كمين و سنگرهای تيربار به عنوان مانع اساسی و بازدارنده از حملات احتمالی نيروهای ايرانی به سوی بصره تدارک ديده بود، همچنين در قسمت جنوبی منطقه (روبروی شلمچه) آب رها شده بود تا از هرگونه تردد نيروهای زرهی و پياده، عملا ممانعت به عمل آيد.

در عملیات رمضان که در تاریخ 23/4/1361 در منطقه عملياتی شلمچه (شمال غربی خرمشهر و شرق بصره) با رمز يا صاحب الزمان ادركنی اجرا شد، 8715 نفر از نیروهای دشمن كشته، زخمی و اسير شدند همچنین 1097 دستگاه تانک و نفربر منهدم شد و 50 دستگاه تانک و نفربر به غنيمت نيروهای ايرانی درآمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها