مسئول بسیج سازندگی دشتی خبر داد
مسئول بسیج سازندگی دشتی گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس 5 دهانه گلخانه نشاء در کاکی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۴۳۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، سرهنگ پاسدار اصغر جوکار در آئین افتتاح 5 دهانه گلخانه در کاکی که امام‌جمعه، بخشدار و مسئولین محلی کاکی حضور داشتند، گفت: در سال‌جاری یک میلیارد و 200 میلیون تومان به طرح‌های اقتصاد مقاومتی در دشتی اختصاص‌یافته است.

مسئول بسیج سازندگی دشتی گفت: به‌ منظور گسترش صنایع تبدیلی کوچک نیز 240 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در سال‌جاری تعداد 8 طرح اقتصاد مقاومتی در دشتی با 240 میلیون تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، گلخانه بذر گوجه‌فرنگی، سبزی‌جات و صیفی‌جات کاکی در زمینی به مساحت 1215 مترمربع احداث‌شده و هر 45 روز یک‌بار میزان 800 هزار نشاء را تولید و به بازار عرضه می‌کند.

برای احداث این گلخانه مبلغ 60 میلیون تومان هزینه در برداشته که در هر دوره برداشت برای 120 اشتغال‌زایی به وجود آمده که 20 نفر از آن‌ها از شغل ثابت برخوردارند.

بنا به گزارش خبرگزاری بسیج، بخش کاکی ازنظر کشاورزی با دارا بودن بیش از 470 حلقه چاه فعال با سطح زیر کشت 5400 هکتار زمین آبی که 35 هکتار سطح گلخانه‌هاست که بیشترین سطح گلخانه را در استان بوشهر به خود اختصاص داده است و سالانه به‌طور دائم 7 هزار نفر اشتغال‌زایی دارد و این بخش یکی از قطب‌های کشاورزی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها