فرمانده سپاه شهرستان بوشهر از بازسازی واقعه تاریخی غدیر خم توسط 200 بازیگر بوشهری خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۸۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری از بوشهر، عبدالرضا دشتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: ولایت امیرالمومنین علی(ع) یک اصل دینی و واجب است و برنامه‌های این دهه نباید تحت تاثیر برنامه‌های دیگر قرار بگیرد بلکه می‌بایست به صورت برجسته و پررنگ برگزار شود.

دشتی خاطرنشان کرد: غدیر عزت اسلام، مسلمانان و رمز نهضت اسلامی است که باید پیام آن درست و دقیق برای مردم تبیین شود.

وی ادامه داد: غدیر استمرار راه رسالت و نبوت است و این دشمنی‌هایی که درباره این واقعه صورت می‌گیرد حقانیت غدیرخم را بیشتر آشکار می‌کند.

فرمانده سپاه شهرستان بوشهر تصریح کرد: پیام غدیر در جامعه باید به طور عمومی مطرح شده و همه مردم باید با پیام نجات‌بخش غدیر در جامعه آشنا شوند.

دشتی عید غدیرخم را باعث وحدت مسلمانان دانست و یادآور شد: مسلمانان جهان باید از این حادثه بزرگ درس بگیرند و با درس گرفتن از آن می‌توانند خطبه‌ غدیر به صورت صحیح برای مردم تبیین کنند.

وی عامل پایداری ملت ایران در مبارزه با استکبار جهانی را دینداری مردم دانست و افزود: امروز آنچه ملت ایران را در همه صحنه ها سربلند نگه داشته نیروی درونی و بنیه اعتقادی مردم بوده است و این دینداری باعث شده است که دنبال رو ولایت و اهل بیت باشند.

وی با اشاره به وظیفه مسئولان برای شناساندن واقعه غدیر به آحاد جامعه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان باید تلاش کنند با فرهنگ‌سازی مناسب اعتقادی و فکری مردم را با واقعه غدیر آشنا کنند.

دشتی با بیان اینکه بازسازی واقعه تاریخی غدیرخم با حضور 200 بازیگر بوشهری در پارک لیان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه از هفتم مهرماه به مدت 3 شب اجرا خواهد شد.

وی ضمن دعوت از عموم برای تماشای این نمایش، گفت: بازسازی غدیر با عنوان «از ولادت تا ولایت» برگزار می‌شود چرا که ولادت حضرت علی(ع)، عشیرت‌الاقربین، لیله‌المبیت، جنگ خندق و غدیر بازسازی خواهد شد.

دشتی به زمان‌بندی این 5 آیتم اشاره کرد و افزود: این 5 آیتم در 80 دقیقه به اجرا درخواهد آمد.

مراسم بازسازی غدیر خم که در سال گذشته توسط سپاه شهرستان بوشهر به اجرا درآمد نردیک به 10هزار نفر از آن استقبال کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات