خبرهای داغ:
امام‌جمعه اشکنان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه توانایی تأمین امنیت مناسک حج را دارد.
کد خبر: ۸۵۷۳۳۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از اشکنان، حجت‌الاسلام علی صفری در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: حادثه خونین منا و جان‌باختن حجاج بیت‌الله‌الحرام در حرم امن اللهی قلب یک‌میلیارد مسلمان را در سراسر عالم به درد آورده است که حکومت آل سعود باید پاسخگوی این اتفاقات تلخ و مصیبت‌بار باشد.

امام‌جمعه اشکنان افزود: سران عربستان با حماقت تمام حوادث اخیر در حرمین شریفین را تقدیر خوانده‌اند اما به اعتراف رسانه‌های خودشان و برخی از دستگاه‌های امنیتی، بازدید یکی از شاه‌زادگان عربستان سعودی و ورود نیروهای امنیتی و ماشین‌های انتظامی آنان، فضا را برای بسیاری از زائران تنگ کرده و موجب به وجود آمدن آن حادثه تلخ در سرزمین امن اللهی شده است.

صفری ضمن توصیه به دولتمردان جمهوری اسلامی برای محکوم کردن مقتدرانه این جنایت گفت: دنیای اسلام و دولت‌های اسلامی به همراه علمای جهان اسلام و دولت جمهوری اسلامی ایران وظیفه‌دارند در قبال این جنایت مصیبت‌بار واکنشی قاطع داشته باشند و ضمن محکوم کردن دولت آل سعود راهی برای اداره مسجدالحرام و مناسک حج پیشنهاد دهند.

امام‌جمعه اشکنان با بی‌کفایت خواندن پادشاهان سعودی در اداره مسجدالحرام خاطرنشان کرد: تمام جهان اسلام می‌داند که دولت آل سعود در روزی که جنگ حرام است مردم مسلمان یمن را در حین نماز عید قربان به خاک و خون می‌کشد و در همین روز حادثه تلخ و مصیبت‌بار منا در هنگام رمی جمرات را رقم می‌زنند که نشان از بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی این دولت در تأمین امنیت مسلمانان است.

وی همچنین با اشاره به حادثه یا به‌عمد بودن سقوط جرثقیل در مسجدالحرام تصریح کرد: اتفاقات اخیر در سرزمین وحی نشان داد که آل سعود توانایی و کفایت اداره مسجدالحرام را ندارد و جمهوری اسلامی که با حمایت قاطع نیروهای مردمی و دولت و ملت عراق امنیت 28 میلیون زائر را در اربعین حسینی بر عهده گرفت این توان را دارد که تمام امنیت برگزاری مناسک حج را برعهده داشته باشد و به بهترین شیوه ممکن آن را اداره کند.

صفری با تسلیت درگذشت حجاج بیت‌الله‌الحرام در سرزمین منا برای خانواده‌های آنان صبر و اجر را از خداوند متعال درخواست کرد.

خطیب جمعه اشکنان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان و تقدیر از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس موجب تقویت نیروهای ارزشی و یاس و ناامیدی دشمنان انقلاب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها