رونمایی شد

از تندیس شهید موسی پور در اسکله تی خارگ

در آیینی با حضور خانواده شهید والامقام علی اصغر موسی پور، مدیران و کارکنان صنعت و پتروشیمی از تندیس این شهید در محل اسکله شرقی جزیره خارگ (محل شهادت این شهید) رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۷۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، رییس پایانه نفتی خارگ در این مراسم با اشاره به نقش جانفشانی و از خودگذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا و جانبازان با ایثارگری های خود روحیه خودباوری و خوداتکایی را در کشور نهادینه کردند.

عباس اسدروز با اشاره به رشادت های شهید موسی پور، یادآور شد: شهید موسی پور از اسوه های برجسته کار و تلاش و الگوی جانفشانی در صنعت نفت کشور بود که درحال انجام وظیفه و خدمت به ایران اسلامی لحظه ای از کار و تلاش غفلت نکرد.

وی ادامه داد: به گواه همکاران، در روز حمله هوایی دشمن بعثی، شهید موسی پور با بی اعتنایی به آژیر قرمز، تا آخرین لحظات از محل خدمت خود خارج نشد و مراحل نهایی بستن ورودی نفت به اسکله شرقی را انجام داد تا ثروت ملی در بمباران هوایی دشمن از بین نرود.

اسدروز تصریح کرد: انسان وقتی با این گونه رشادت ها و جانفشانی ها رو به رو می شود، سنگینی بار مسئولیتی که شهدا به دوش بازماندگان گذاشته اند را بیشتر احساس می کند؛ شهید موسی پور اسکله تی و تاسیسات خارگ را مانند فرزندان خود می دانست.

وی یادآور شد: در زمان جنگ پایگاه استراژیک صدور نفت ایران، جزیره خارک بود که حدود 95 درصد نفت خام از طریق این جزیره صادر می‌شد و  به عنوان پایانه منحصر به فرد صدور نفت کشور، در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 834 بار مورد هجوم هوایی قرار گرفت.

همسر شهید موسی پور نیز در این مراسم با یادآوری از خودگذشتگی های شهید موسی پور در زمان کار و خدمت در پالایشگاه آبادان گفت: در روزهای آغازین جنگ تحمیلی، برای اولین بار که پالایشگاه آبادان مورد اصابت موشک بمب افکن های دشمن قرار گرفت، شهید موسی پور تا پاسی از شب به منزل آمد، وقتی از او پرسیدم چرا همان لحظه انفجار به منزل نیامده، شهید موسی پور گفته که پالایشگاه آبادان مانند فرزندش است که جلوی چشمانش در حال سوختن بود.

وحیده بلالی با قدردانی از مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران به خاطر یادآوری و ساخت تندیس شهید موسی پور، از همکاران این شهید در پایانه نفتی خارگ خواستار ثبت و ضبط جانفشانی ها و ایثارگری های کارکنان صنعت نفت در هشت سال دفاع مقدس شد.

وی افزود: در بسیاری از محافل آن طور که شایسته است، یادی از شهدای صنعت نفت نمی شود و این وظیفه سنگینی است که کارکنان و به خصوص همکارانی که در طول هشت سال دفاع مقدس، در زیر بمباران های دشمن تولید و صادرات نفت خام کشور را حفظ کردند، باید انجام دهند.

در پایان این مراسم، تندیس شهید موسی پور توسط همسر و دو فرزند این شهید رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار