خبرهای داغ:
فرمانده دوران دفاع مقدس عامل بسیار مهم در پیروزی ایران در جنگ، وحدت بین مردم و نیروهای مسلح و هم وحدت درون خود نیروهای مسلح کشور بود.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۱۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی روحانی ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه همدان اظهار کرد: شیوه ای که ایرانیان در جنگ با عراق در پیش گرفتند، شیوه ای متفاوت با سایر جنگ ها بود و تمامی آن متاثر از فرهنگ عاشورایی بود.

وی با بیان اینکه روزی که جنگ شروع شد، مردم اطلاعات جنگی نداشتند، ادامه داد: بسیاری از واژه های جنگ آن روزها برای مردم جدید بود و مردم چیزی از جنگ نمی دانستند اما آنچه باعث شد مردم به دفاع برخیزند، صداقت و اخلاص امام خمینی(ره) بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با تاکید بر اینکه ابتکار و خلاقیت در جنگ، در دست جوانان ایرانی بود، خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس علاوه بر نظامیان، بسیجیان و نیروهای مردمی هم وارد جنگ شدند و هر چه داشتند در طبق اخلاص قرار دادند.

وی با بیان اینکه طبق اظهار نظر کارشناسان نظامی هشت سال دفاع مقدس تنها جنگ بین دو کشور ایران و عراق نبود، تصریح کرد: جنگ بین ایران و عراق، جنگ بین ایران و بلوک شرق و غرب بود و همه دنیا از عراق حمایت می کردند اما مردم ایران در عین مظلومیت، مردانه و شجاعانه از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند.

روحانی جنگ را تحمیل شده از سوی دشمن دانست و تاکید کرد: هر چند جنگ به ما تحمیل شد اما ما آن را به یک فرصت آسمانی تبدیل کردیم.

وی خاطرنشان کرد: عامل بسیار مهم در پیروزی ایران در جنگ، وحدت بین مردم و نیروهای مسلح و هم وحدت درون خود نیروهای مسلح کشور بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای منطقه تصریح کرد: اشغال عراق و افغانستان، جنگ های امروزی در سوریه و یمن و صدور تجهیزات و تسلیحات جنگی به منطقه توسط آمریکا باعث تبدیل شدن منطقه به یک پادگان نظامی شده است و با همه این ها شاهد آرامش و امنیت در ایران هستیم و این نشان دهنده شکست امریکا از ایران است.

وی در ادامه با اشاره به توطئه ها و کارشکنی آمریکا در طول سال های قبل و بعد از انقلاب گفت: مخالفت با ملی شدن صنعت نفت ایران، کودتا علیه دولت ملی ایران، دریافت هزینه های تاسیسات هسته ای و عمل نکردن به وعده های خود پس از پیروزی انقلاب، حمایت از گروه های تروریستی همچون داعش، حمایت از رژیم غاصب اسرائیل و اعمال تحریم ها و توطیه های فراوان علیه ایران باعث شده است که ملت ایران به این کشور و دولت اعتماد نداشته باشند.

روحانی تاکید کرد: تا چند دهه گذشته هیچ کشوری جرأت حمایت از کشور فلسطین و لبنان را نداشت اما حالا با مقاومت ها و حمایت های بی چون و چرای ایران از نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای فلسطینی، شاهد بیداری اسلامی و پیروزی های پی در پی این نیروها در مقابل رژیم غاصب اسرائیل هستیم.

وی در پایان با اشاره به مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: در هیچ دوره ای آمریکا حقوق ملت و دولت ایران را رعایت نکرده است اما حالا شاهد هستیم که سر تعظیم و کرنش در برابر خواسته های مردم ایران فرود آورده و حقوق ایران را به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات