خبرهای داغ:
امام‌ جمعه نهاوند:

همه جهان اسلام باید در مدیریت حج مشارکت کنند

امام‌جمعه نهاوند گفت: با توجه به اینکه حج متعلق به همه کشورهای اسلامی است بنابراین همه جهان اسلام باید در مورد مدیریت حج مشارکت کنند تا با کوتاهی مسئولان آل سعود دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۱۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند بیان داشت: حادثه دیروز که در سرزمین وحی رخ داد عید بزرگ مسلمانان جهان را به عزا تبدیل کرد و باعث کشته شدن تعداد زیادی از زائران حرم امن الهی شد.

وی اظهار کرد: حوادث سال‌های اخیر و به‌ویژه حوادث امسال که باعث کشته شدن تعدادی از حجاج شد نشان می‌دهد که کوتاهی رژیم آل سعود در تأمین امنیت حجاج باعث بروز این فاجعه شده است.

امام‌جمعه نهاوند افزود: عدم مدیریت و کنترل صحیح جمعیت زائران در سرزمین منا و به گفته منابع خبری حضور بعضی از سران عربستان در زمان اجرای فریضه رمی جمرات باعث ازدحام جمعیت و کشته شدن تعداد زیادی از زائران شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه هرساله تعداد زیادی از زائران از سراسر جهان اسلام برای انجام مناسک حج به عربستان سفر می‌کنند آل سعود موظف است که امنیت حجاج را تأمین کند و جمعیت را به‌صورت اصولی و صحیح کنترل کند تا برای زائران مشکلی پیش نیاید.

مغیثی عنوان کرد: حوادثی که در حج امسال اتفاق افتاده است مانند سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و همچنین فاجعه منا نشان می‌دهد که نحوه مدیریت و کنترل حجاج توسط آل سعود پاسخگوی نیاز واقعی حجاج نیست.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حج متعلق به همه کشورهای اسلامی است بنابراین همه جهان اسلام باید در مورد مدیریت حج مشارکت کنند تا با کوتاهی مسئولان آل سعود دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

امام‌جمعه نهاوند افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری در پیام شب گذشته خود اعلام کردند؛ دولت سعودی موظف است مسئولیت سنگین خود را در این حادثهٔ تلخ پذیرفته و به لوازم آن به‌قاعدهٔ حق و انصاف عمل کند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس افزود: امروزه نعمت امنیت، پیشرفت و استقلال ایران اسلامی به برکت مجاهدت شهدای دفاع مقدس به‌دست‌آمده است.

مغیثی گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای بزرگ و ارزشمندی از اخلاص و معنویت است که باید برای جوانان بازگو شود و برای نسل جوان کشور نیز الگوهای ایثار و مقاومت را از رزمندگان دفاع مقدس معرفی کرد.

وی اظهار داشت: اگر به وصیت‌نامه شهدا عمل شود و روش زندگی و خصوصیات اخلاقی شهدا سرلوحه عمل مردم و مسئولان قرار گیرد یقیناً مشکلات اجتماعی جامعه تا حد زیادی کاهش می‌یابد و جوانان انقلابی برای سال‌های آینده انقلاب تربیت خواهند یافت.

امام‌جمعه نهاوند با اشاره به سالروز بازگشایی مدارس عنوان کرد: نقش و جایگاه علم‌آموزی در دین مبین اسلام بسیار مهم و برای جامعه اثرگذار است که معلمان و دانش آموزان باید درراه تحصیل علم و دانش تلاش کنند.

وی گفت: اگر دانش آموزان نسبت به فراگیری علوم مختلف همت کنند در آینده جوانان انقلابی و تحصیل‌کرده به حرکت روبه‌جلوی ملت ایران باقدرت ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات