امام جمعه سمنان:

آل سعود لیاقت خادمی حرمین شرفین را ندارد

امام جمعه سمنان با تأکید بر اینکه آل سعود خائن الحرمین است و لیاقت خادم الحرمین را ندارد، گفت: حرمین شرفین باید از اختیار آل سعود خارج شود.
کد خبر: ۸۵۷۳۲۰۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان اظهار داشت: همانطور که مسجد الاقصی باید بازپس گرفته شود، حرمین شرفین نیز باید از اختیار آل سعود خارج شود.

وی با بیان اینکه جهان اسلامی باید اداره امور مکه و مدینه را از دست آل سعود خارج کند، ادامه داد: آل سعود بی کفایت، بی لیاقت و نوکر آمریکاست.

وی تاکید کرد: آل سعود نام خود را خادم الحرمین گذاشته است، در حالی که در اصل این خاندان خائن الحرمین است و حادثه جان باختن مسلمانان در رمی جمرات حج امسال با کشتار حاجیان در سال 1366 تفاوتی ندارد.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: جان باختن هزار و 300 مسلمان که 131 نفر از آنها ایرانی هستند و مجروح شدن تعداد زیادی از حاجیان از کشورهای مختلف، اعیاد قربان و غدیر مسلمانان را تلخ کرد.

وی با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی از سوی رهبر معظم انقلاب و عرض تسلیت به خانواده های بازماندگان حادثه منا در مکه و اظهار همدردی با آنها، گفت: این مصیبت به حدی است که امسال برگزاری جشن عید نخواهیم داشت.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره و فرهنگ دفاع مقدس را نماد ذلت ناپذیری و غیرت ملت دانست و افزود: دفاع مقدس ملت ایران برگرفته از عاشورا بود و رزمندگان ایرانی ادامه دهنده نهضت حسینی بودند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه آرامش امروز کشور مدیون خون و رشادتهای شهدا و رزمندگان است، بر قدردانی از خانواده های شهدا و جانبازان که یادگاران دوران هشت سال جنگ تحمیلی هستند، تاکید کرد.

نمازگزاران جمعه سمنان پس از اقامه نماز در اعتراض به رخداد حادثه در منا در حج امسال راهپیمایی کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار