خبرهای داغ:
امام جمعه طبس گفت: رئیس‌جمهور کشورمان که برای شرکت در اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، باید از این فرصت برای اعلام بی‌کفایتی آل‌سعود برای اداره حرمین شریفین استفاده کند.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۹۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶




به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به حادثه تلخ منا، اظهار داشت: این حادثه ناشی از بی‌کفایتی آل سعود، وهابیت و مسئولان عربستان است که به ناحق خود را خادم‌الحرمین می‌دانند.

وی تصریح کرد: اینان در واقع خائن‌الحرمین هستند و حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و حادثه منا که موجب کشته و مجروح شدن جمع کثیری از حجاج شد در تاریخ مکه بسیار کم‌سابقه است که نشان از بی‌کفایتی مسئولان عربستان دارد.

امام جمعه طبس گفت: اگر در ایران حادثه‌ای اتفاق بیفتد و چند نفر آسیب ببینند، سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی فریادشان بلند می‌شود، اما همین مجامع که خود را به دروغ حامی حقوق بشر می‌دانند، نه در حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و نه در حادثه منا صدای‌شان در نیامد.

مهاجریان‌مقدم اضافه کرد: خون این حجاج ریشه آل سعود را می‌زند و گفته می‌شود عربستان هر سال برای حفظ امنیت در مراسم حج 60 هزار نیرو به‌کار می‌گرفته اما امسال 20 هزار نیرو را به‌کار گرفته که دلیل آن استفاده از نیروهایش در یمن و بحرین برای مسلمان‌کشی است.

وی ادامه داد: همچنین گفته می‌شود برای شرکت وزیر جنگ عربستان در مراسم رمی جمرات، برخی مسیرها مسدود شده که همین موضوع ایجاد مشکلات برای زائران را در پی داشته است.

امام جمعه طبس با اشاره به صدور پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و اعلام سه روز عزای عمومی در کشور، تصریح کرد: رئیس‌جمهور کشورمان که برای شرکت در اجلاس عمومی سالانه سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، باید از این فرصت برای اعلام بی‌کفایتی آل‌سعود برای اداره حرمین شریفین استفاده کند و درخواست شود که مسلمانان جهان خود در این زمینه ورود و برنامه‌ریزی کنند.

مهاجریان‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر جمعی از مسئولان طبس به کربلا اشاره و بیان کرد: جلسه با فرماندار و شهردار کربلا، رئیس اتاق بازرگانی عراق، مسئول فرودگاه‌های عراق و متولیان آستان‌های مبارکه عراق به‌منظور برقراری پرواز بین فرودگاه طبس و نجف و نیز مبادلات تجاری صورت گرفت که قرار است به‌زودی هیأتی از مسئولان کربلا نیز برای اجرایی شدن این موارد به طبس سفر کنند.

گرامیداشت سالروز ولادت حضرت امام هادی(ع)، اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی، تبیین برخی از ابعاد سبک زندگی اسلامی، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز سرباز، اشاره به سالروز شکسته شدن حصر آبادان، گرامیداشت سالروز شهادت شهید هاشمی‌نژاد و اشاره به خدمات وی در جریان زمین‌لرزه مخرب طبس، اشاره به روز همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، اشاره به روز خانه سالمندان، اشاره به هفته سلامت و روز جهانی قلب، تأکید بر لزوم دقت و بصیرت برای جلوگیری از نفوذ آمریکا در ایران پس از برجام و گرامیداشت پیشاپیش عید سعید غدیر و اشاره به برنامه بازسازی واقعه غدیر در طبس، از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سیدابراهیم مهاجریان‌مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها