سردار معروفی ادامه داد: شهدا در کلاس درس عباس بن علی(ع) درس وفا، معرفت و بصیرت آموختند تا به حسین بن علی(ع) رسیدند و با معرفت و بصیرت عباس گونه به امام خویش رسیدند آنها ثابت کردند که اگر در کربلا حضور داشتند در جبهه حسین بن علی(ع) بودند و در آن جان فشانی می کردند.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج : شهدا با بصیرت عباس گونه خود فاصله 1300ساله بین کربلا تا امروز را نزدیک کردند و حسینی شدندآنها با درس کردن از نهضت سرخ عاشورای اباعبدالله الحسین(ع) که نهضت
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از شهدا بعنوان قهرمانان واقعی انقلاب یاد کرد و ادامه داد: شهدا چهره های حقیقی و واقعی هستند مبادا چیز دیگری بر روی این حقایق سایه بیندازد، امروز ما جاماندگان سرسجده به قبور آنها می گذاریم و ازآنها می خواهیم تا دست ما را بگیرند تا در مسیر حق باقی بمانیم زیرا آنها آگاهانه، عارفانه و عاشقانه در این راه گام نهادند.
وی یکی از مولفه های اصلی قدرت نرمِ نظام جمهوری اسلامی ایران و محور اصلی وحدت را شهدا عنوان کرد و گفت:شهدا مولفه بزرگ قدرت نرم و محور وحدت ما هستند.

معروفی با اشاره به اینکه شهید جناح بندی و خط کش گذاری ندارد، افزود: آنها هر آنچه داشت در طبق اخلاص گذاشت و ازاسلام و ایران و بقای دین خدا دفاع کرد، لذا امروز باید مواظب باشیم و غفلت نکنیم زیرا اگر غفلت کنیم کربلای مجددی به وقوع می پیوندد و در جبهه اصلی انقلاب انحراف به وجود می آید زیرا غفلت یعنی انحراف و از دست دادن آنچه که باسختی بدست آورده ایم.
وی با بیان اینکه امروز شرایط کنونی به مراتب سخت تر ازشرایط هشت سال دفاع مقدس است،اذعان داشت: این شرایط نابرابر جنگ نرم که خطرناک است به جان جوانان و جامعه اسلامی افتاده که مقدسات، باورها و ارزش های ما را مورد هجمه خود قرار داده است، لذا راه نجات از این مسیر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، ترویج گفتمان 700 اولیاء اللهی است که هم اکنون شاهد و ناظر ما هستند از اینرو ترویج این فرهنگ مقابله باجنگ نرم، ترویج اقتدار، ایستادگی، تعلق، عزت و بزرگی است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهدا برگرفته از اسلام ناب محمدی و نهضت عاشورایی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است، افزود: اگر بخواهیم جامعه ای پویا، سربلند و باعزت و اسلامی در مقابل دنیای کفر و پلید امروزی داشته باشیم باید ویژگی های مجاهدین در راه خداو شهدا را در وجود خود نهادینه کنیم.
وی گفت: هرکس قانون اساسی و ولایت فقیه،تفکر امام حسین(ع) و نهضت سرخ عاشورا و تفکر حکومتی امیرالمومنین(ع) را قبول دارد یک بسیجی است.
سردار معروفی بیان کرد: پنج ویژگی در وجود شهدا نهادینه شده است که این ویژگی ها در وجود هر انسانی نهادینه شود باعث پیشرفت او خواهد شد که اولین ویژگی گذشت از گناه است.
وی دومین ویژگی وجودی شهدا را گذشت از مال و حب دنیا عنوان کرد و گفت: گذشت ازآبرو، گذشت از عزیزان و گذشت از جان از دیگر این ویژگی ها است
وی خاطر نشان کرد: امروز دو خطر در کمین انقلاب اسلامی است که شامل تحریف یاد و خاطره شهدا و فراموشی این بزرگواران است، لذا در این راستا وظیفه داریم از این حماسه بزرگ ملی دفاع کنیم تا به فراموشی سپرده نشوند.
سردار معروفی از سیستان وبلوچستان بعنوان سومین استانی یادکرد که دروازه شهادت بعد از دفاع مقدس همچنان در آن جاری است و در باغ شهادت روی آن باز است.
فرمانده سپاه سلمان گفت: در این استان مجاهدت معنا و مفهوم دارد و این نعمت بزرگی است که مردم سیستان وبلوچستان مجاهد خط مقدم جبهه و انقلاب، ارزش ها و خوبی ها در مقابل پلیدی ها و زشتی ها هستند و ما باید این را قدر بدانیم.

 

 

ارسال نظرات