امام جمعه خطاب به آل‌سعود گفت: به جای جنایت علیه مردم یمن، مراسم حج را مدیریت کنید و به جای خوشگذرانی در فرانسه و انگلیس خدمت به بیت‌الله‌الحرام را سرلوحه کار خود قرار دهید.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۸۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به حادثه تأسف‌بار کشته شدن زائران خانه خدا در منا بیان کرد: در این حادثه شاهد بی‌کفایتی، بی‌مسئولیتی و سوءمدیریت از طرف رژیم آل‌سعود بودیم که منجر به کشته شدن بسیاری از حجاج شد.

وی افزود: سال‌هاست رژیم آل‌سعود مایه تفرقه، جنایت و ننگ در جهان اسلام شده و هر جنایتی که در خاورمیانه رخ می‌دهد، بخشی از آن به دلیل دخالت‌های آل‌سعود است.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: حکام آل‌سعود داعش، القاعده و طالبان را ایجاد کرده و الان هر جنایتی که عربستان انجام می‌دهد به پای این گروه‌های تروریستی می‌افتد.

صفایی بوشهری یادآور شد: زائران خانه خدا سال‌هاست که برای مناسک حج هزینه‌های زیادی را به آل‌سعود پرداخت می‌کنند، اما هیچ امکاناتی توسط این رژیم برای زائران فراهم نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: در اربعین امام حسین (ع) سال گذشته میلیون‌ها نفر به کربلا رفتند و در نهایت آرامش و سلامت زیارت خود را انجام دادند، همین اتفاق نیز در مشهدالرضا انجام می‌شود.

صفایی بوشهری گفت: با توجه به بی‌کفایتی آل‌سعود جهاد اسلام باید در رابطه با مراسم حج برنامه مبینی را طراحی کند و دست آل‌سعود نیز باید از مراسم حج کوتاه شود.

امام جمعه خطاب به آل‌سعود ادامه داد: به جای جنایت علیه مردم یمن، مراسم حج را مدیریت کنید و به جای خوشگذرانی در فرانسه و انگلیس خدمت به بیت‌الله‌الحرام را سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی تصریح کرد: بی‌کفایتی و بی‌مسئولیتی آل‌سعود بر همگان روشن است و این حادثه تأسف‌بار را به نبی‌اکرم، اهل بیت عصمت و طهارت و به ویژه امام زمان و مقام معظم رهبری و خانواده‌های جان‌باختگان تسلیت عرض می‌کنیم.

صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به عید غدیر بر برپایی مراسمات باشکوه عید غدیر تأکید کرد و گفت: خدمت به غدیر و آموزه‌های امام علی (ع) سرلوحه برنامه‌های جشن غدیر باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس کتابی گویا و رسا برای آموزش آموزه‌های بزرگی در دنیاست و غرب و شرق نیز به خاطر انقلاب اسلامی به کشور حمله کردند، اما نیروهای مسلح، سپاه و بسیج حماسه تاریخی در جهان کسب کردند.

صفایی بوشهری ولایتمداری را از ویژگی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: در حال حاضر مردم ایران با تمام وجود در کنار رهبری ایستاده‌اند و از حریم ولایت دفاع می‌کنند و اگر کوچکترین خدشه‌ای بخواهد به ولایت وارد شود، با تمام توان آن را سرکوب می‌کنند.

وی با بیان اینکه رزمندگان نماد شجاعت، رشادت و استکبارستیزی بودند، گفت: حماسه رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس هیچگاه فراموش نمی‌شود.

امام جمعه بوشهر با محکوم کردن حمله صهیونیست‌ها و مسجدالاقصی تصریح کرد: صهیونیستی که الان در سرزمین‌های اشغالی وجود دارد، یهودی هم نیستند، بلکه یک گروه سیاسی محصول جهان سلطه برای ضربه زدن به جهان اسلام هستند.

صفایی بوشهری در پایان با تبریک تولد امام هادی (ع) گفت: انتظار است برنامه‌های باشکوهی در این رابطه برگزار و آموزه‌های دینی تبیین شود.

لازم به ذکر است پس از پایان خطبه‌های نماز جمعه امروز بوشهر، نمازگزاران بوشهری در یک راهپیمایی در اعتراض به کشته شدن زائران خانه خدا در منا بی‌کفایتی آل‌سعود را فریاد زدند، نمازگزاران بوشهری با فریادهای «مرگ بر آل‌سعود» خواستار برخورد قاطع با حکام آل‌سعود به دلیل بی‌مسئولیتی در برپایی مناسک حج شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها