فرمانده سپاه سلمان گفت :انتخاب راه شهدا را انتخابی عارفانه، عاشقانه و آگاهانه برشمرد .
کد خبر: ۸۵۷۳۱۶۶
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :سردار سرتیپ دوم پاسدار حسین معروفی عصر امروز درآیین غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدای زهدان ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک عید سعید قربان از محضر شهدا بودن اظهار خرسندی کرد و  بیان داشت: شهدا حقیقت جامعه هستند و شهادت هنر مردان خداست.

وی از وابستگی آرام بخش میان شهدا و جانبازان یاد کرد و افزود: حاضر شدن در کنار قبور شهدا مایه آرامش، روح بخشی و قدرت و اقتدار برای هر انسان مسلمانی است.

سردار معروفی شهدا را بزرگترین قهرمانان ملت ایران دانست و بیان داشت:  شهدا در تاریخ سی و پنج ساله جزو زرنگ افراد تاریخ بودند و بهترین راه را برای رسیدن به سعادت الهی انتخاب کردند؛ راهی که مشخص نیست جا مانده ها بتوانند در آن عاقبت به خیر شوند یا خیر.

وی با تاکید بر اینکه مدیون شهدا هستیم افزود: شهدا یک جان وآبرو داشتند که آن را برای اسلام و قران و عزت و آبرو و تمامیت ارضی کشور تقدیم کردند .

وی اضافه کرد: امروز مسئولیت ما در قبال رشادتها و ایثار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس مسئولیت خطیری است؛ شهدای ما در کلاس درس عباس بن علی (ع) درس وفا، معرفت و بصیرت آموختند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان اذعان داشت: شهدا ثابت کردند اگر در صحنه کربلا نیز حضور داشتند در جبهه حسین بن علی(ع) جانفشانی می کردند؛ کسانی که در زمان امامی که غیر معصوم بود اما حجت داشت تمام وجود خود را تقدیم اسلام کردند.

وی یاداور شد: شهدا با بصیرت عباس گونه خود فاصله 1300 ساله بین کربلا و امروز را به هم نزدیک وحسینی شدند .

وی با اشاره به اینکه درس گرفتن از مکتب و نهضت سرخ عاشورا سر لوحه شهدا بود افزود:  آنان  همه ی وجودشان را برای حفظ کرامت انسانی و تمامیت ارضی ایران فدا کردند.

سردار معروفی ماندگار ترین و قهرمان ترین مردم تاریخ را شهدا خواند و اذعان داشت: زمانیکه ما جامانده ها سر بر قبور مطهر شهدا می گذاریم از آنها می خواهیم دست ما را بگیرند تا در مسیر حق قرار بگیریم.

وی انتخاب راه شهدا را انتخابی عارفانه، عاشقانه و آگاهانه برشمرد و تصریح کرد: زبان و قلب شهدا در راهی که پا نهادند یکی بود.

وی یکی از مولفه های اصلی قدرت نرم و محور اصلی وحدت ما را شهدا خواند و اذعان داشت: شهیدان همه چیز خود را برای بقای دین خدا و کرامت مردم ایران فدا کردند ؛ درود خدا بر این ایثارگران واقعی باد.

وی با اشاره به اینکه غفلت امروز کربلای مجددی را رقم خواهد زد تاکید کرد: انحراف در مسیر انقلاب از دیگر پیامدهای غفلت خواهد بود.

سردار معروفی شرایط امروز جامعه را به مراتب سخت تر از دوران جنگ 8 ساله دفاع مقدس دانست و خاطر نشان کرد: در این شرایط نابرابر، جنگ نرم خطر بزرگی است که به جان ملت اسلامی افتاده است و مقدسات، ارزشها، باورها و ایمان جوانان را مورد هجمه قرار داده است.

وی تنها  راه مقابله با جنگ نرم دشمن را ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و ترویج فرهنگ گفتمان ناب محمدی(ص) خواند و تاکید کرد:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انسان را بزرگ و مقتدر می کند.

سردار معروفی در بخش دیگری از سخنان خود گذشت از گناه، گذشت از مال دنیا، گذشت از آبرو، گذشت از عزیزان و گذشت از جان را از ویژگی های نهادینه شده در شهدا دانست .

وی حوادث بزرگ تاریخی را در معرض دو خطر بزرگ تحریف و فراموشی دانست و گفت: حقیقت دفاع مقدس باید بازگو شود و این حقایق نیاز به غلو ندارد و بیان عین حقیقت غوغا به پا می کند .

وی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم این حماسه بزرگ و عظیم به فراموشی سپرده شود افزود: حتی کوچکترین جزییات دفاع مقدس باید یاداوری شود تا بدانیم ملت عظیم الشان ایران چه آفریدند.

 

ارسال نظرات