خبرهای داغ:
آیین بزرگ عید الاضحی در امیریه دامغان؛ همایش بزرگ انسان‌دوستی

قربانی کردن بیش از 600 رأس دام برای کمک به محرومان در امیریه دامغان

همزمان با عید سعید قربان و جشن بزرگ عیدالاضحی در شهر امیریه شهرستان دامغان، به همت خیر خداجوی امیرآبادی و مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی بیش از 600 گوسفند، دو رأس گاو و دو نفر شتر جهت توزیع گوشت بین محرومان استان سمنان قربانی شد.
کد خبر: ۸۵۷۳۱۲۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این مراسم باشکوه با اشاره به قربانی کردن بیش از 400 رأس گوسفند، دو رآس گاو و دو رآس شتر به همت خیر بزرگ امیرآبادی و کمک‌های مردم نیک‌اندیش استان، جهت توزیع گوشت بین هشت هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان، جشن بزرگ عیدالاضحی امیریه دامغان را برنامه‌ای کم‌نظیر و ملی برشمرد.

وی با قدردانی از همت یک سال گذشته و تلاش 20 روزه خیران، نیکوکاران و نیروهای خدوم کمیته امداد امام خمینی(ره) و همکاری‌های اداره بهزیستی جهت برپایی این همایش بزرگ نیکوکاری، اضافه کرد: قربانی کردن به مناسبت عید سعید قربان، یک فریضه الهی است که در کنار سایر عبادات قدمتی به‌طول عمر بشر دارد.

انتظاری مفهوم نهفته در سنت قربانی نمودن را سرنهادن به دستورات الهی و قربانی کردن هوا‌ها و طمع‌های نفسانی انسان دانست و گفت: آدمی با انتخاب یک حیوان به نشانه گناهان، هواهای نفسانی و امیال حیوانی، همه این بدی‌ها را در راه رضای خدا قربانی می‌کند و این‌گونه با ریختن نخستین قطره خون گناهان او بخشیده می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با تأکید بر اهمیت دستگیری از نیازمندان در شرع مقدس اسلام، تصریح کرد: در دین انسان‌ساز اسلام ظرفیت‌های بالایی همچون خمس، زکات،انفاق و دیگر فرایض از این دست وجود دارد که با مدیریت صحیح می‌تواند محرومیت‌ها را در سطح گسترده‌ای کاهش دهد.


توزیع بیش از 16 تن گوشت بین نیازمندان استان سمنان

محمد قوسی، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دامغان نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج، در حاشیه  جشن بزرگ عیدالاضحی شهر امیریه اظهار داشت: برای دومین سال پیاپی است که این آیین باشکوه با تلاش مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسؤولان بخش امیرآباد و خیر بزرگ و نیک اندیش این منطقه برگزار می‌شود.

وی خاطر‌نشان کرد: در جشن بزرگ عیدالاضحی امسال خیر نیک اندیش حاج ابراهیم امیرآبادیان 400 رأس گوسفند، 2رأس گاو و 2 نفر شتر جهت قربانی کردن اهدا نمود و 200 رأس گوسفند نیز با تلاش مراکز نیکوکاری کمیته امداد در سراسر استان و نیت و کمک‌های خیران این مراکز قربانی شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) دامغان با تأکید بر نقش خیران و مراکز نیکوکاری در کمرنگ و ان‌شاالله پاک شدن محرومیت از چهره بخش‌هایی از جامعه اسلامی، خاطر‌نشان کرد: بیش از 16 و نیم تن گوشت حاصل از قربانی نمودن این 600 رأس گوسفند، دو رأس گاو و دو نفر شتر، به ارزش تقریبی 3500 میلیارد ریال، بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهر‌های مختلف استان سمنان توزیع می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها