یادواره شهدای روستای معین آبادشهرستان پیشوا
خبرگزاری بسیج:شائبه همدستی آل سعود با صهیونیست ها برای نابودی اسلام/ دست انتقام مسلمانان آل سعود را نابود خواهد کرد
کد خبر: ۸۵۷۳۰۷۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه مقاومت بسیج پیشوا:سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستان های پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی پنج شنبه شب (۲ مهرماه) در یادواره شهدای معین آباد شهرستان پیشوا که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: آل سعودی که بر سر مردم مظلوم یمن گلوله های انفجاری و شیمیایی می ریزند و علیه اسلام و قرآن و ملل اسلامی به پا خواستند یا عُرضه ندارند حج را اداره کنند یا عمداً این کارها را انجام می دهند.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حتمی بودن بررسی این موضوع، خطاب به سعودی ها گفت: شمایی که نمی توانید یک حج را برگزار کنید پس چطور مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشید.

 

نقوی تصریح کرد: گاهی اوقات این فکر به ذهن انسان خطور می کند که گویا آل سعود با صهیونیست ها دست به دست هم دادند تا جهان اسلام را نابود کنند.

 

وی با اشاره به ملاقات اخیر آل سعود با صهیونیست ها و قرار باز شدن سفارتخانه های آنها، افزود: این اتفاقات نشان می دهد که دست هایی پشت پرده است و برنامه هایی وجود دارد و البته دست انتقام مسلمانان ان شاءالله آل سعود را نابود خواهد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه (امروز) در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

 

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از ۱۳۰۰ نفر گذشت و بیش از ۲۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون ۷۱۷ کشته اعلام کرده است.

 

به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن ۱۲۵ نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از ۶۰ نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

 

از سوی دیگر به گفته مقامات سعودی این حادثه به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاد که عربستان تا کنون زخمی شدن ۸۶۳ را تأیید کرده است.

 

چهارشنبه (دیروز) نیز  کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که ۲۰۴ نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

 

از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در یازدهم ماه جاری میلادی (سپتامبر) نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن ۱۱۸ نفر از جمله ۱۱ ایرانی منجر شد.

 

در حادثه‌ای دیگر آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن شماری از آنها و تخلیه ۱۵۰۰ نفر از حاجیان شد.

 

تاکنون بیشترین آمار مرگ حجاج در حوادث مشابه در مکه به حادثه کشته شدن ۱۴۲۶ نفر به دلیل ازحام جمعیت در سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد.
ارسال نظرات