درسنامه شهدا در سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس؛
شهید عباس دوران وظیفه شرعی و قانونی خود می دانست که از این آب وخاک، ناموس و شرف و دین اش تا آخرین قطره خون خود دفاع کند.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۹۹
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، روزی به ایشان گفتم: کم تر پرواز کن. برای شما این همه پرواز خطرناک است.
گفت: من از مملکت حقوق می گیرم و وظیفه شرعی و قانونی من است که از این آب وخاک، ناموس و شرف و دینم تا آخرین قطره خون خود دفاع کنم.
سردار شهید عباس دوران مدرک دیپلم در سال ۱۳۴۹ به خدمت سربازی رفت.
پس از پایان دورهٔ وظیفه، به‌دلیل علاقه به‌یادگیری فن خلبانی در سال ۱۳۵۱ وارد دانشکدهٔ خلبانی نیروی هوایی شاهنشاهی ایران شد و پس از طی دورهٔ مقدماتی پرواز در ایران، برای ادامهٔ تحصیل و فراگیری دورهٔ تکمیلی خلبانی به آمریکا اعزام شد.
وی با اخذ نشان و گواهی‌نامه خلبانی از دانشکده خلبانی پایگاه نیروی هوایی کلمبوس به ایران بازگشت و با درجهٔ ستوان‌دومی در پایگاه هوایی همدان مشغول به‌خدمت شد.
با شروع جنگ ایران و عراق، او در پست افسر خلبان شکاری و معاونت عملیات فرماندهی پایگاه سوم شکاری (که در آغاز جنگ به پایگاه هوایی شهید نوژه نامیده شده بود) مشغول خدمت بود و پس از مدتی، برای ادامه پروازهای جنگی به پایگاه ششم شکاری بوشهر منتقل شد.
دوران در ۷ آذر ۱۳۵۹ و در جریان جنگ ایران و عراق و در طی عملیات مروارید، اسکله الامیه و البکر را غرق کرد. از آنجایی که بخش مهمی از صادرات نفت عراق از طریق این دو سکوی عظیم نفتی واقع در مصب اروندرود عملی می‌شد، با انهدام این سکوهای نفتی عملاً صادرات نفت عراق از طریق دریا قطع گردید.
وی همچنین در عملیات فتح‌المبین بسیار موفق عمل کرد
سردار شهید عباس دوران درتاریخ ۳۰ تیر ۱۳۶۱ در بغداد شهید شد.
پیکر وی، بیست سال بعد در سال ۱۳۸۱ تکه‌ای از استخوان پا به ایران بازگشت که در ۱۰ مرداد ۱۳۸۱ خانواده وی آن را طی مراسمی رسمی با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خانواده و بستگان در شیراز به خاک سپردند

ارسال نظرات