امام جمعه موقت دیر گفت: با گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشان می دهیم که شهدا ، رزمندگان و رشادت های آنان را فراموش نمی کنیم وبه دشمنان ما ثابت می شود که ما همچنان مقاوم ایستاده ایم .
کد خبر: ۸۵۷۲۹۵۶
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیر، امام جمعه موقت دیّر در آیین برگزاری نماز عید سعید قربان گفت:نمره قبولی در آزمون های الهی ثمره تسلمیم در برابر رضای خداست.
حجت الاسلام بحرانی اظهار داشت:عید قربان تجلی تسلیم در برابر معبود و فدا کردن و فدا شدن در راه اوست .
وی سالارشهیدان را بزرگترین فدایی راه دین دانست و گفت: یکی از زیباترین صحنه های تسلیم و فدا شدن در کربلا و روز عاشورا به نمایش درآمد.
بحرانی اضافه کرد: یکی از درس های بزرگ عید قربان تسلیم بودن در برابر دستورات الهی و ولی فقیه زمان است.


خطیب نمازعید قربان دیّر ، شهدا و خانواده های آنان را الگوی تابعیت از ولی فقیه برشمرد و افزود: امروز نیز تکلیف روشن است و همه باید تسلیم درگاه الهی و تابع رهنمودهای مقام معظم رهبری باشند.
وی  با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم عید سعید قربان جنبه اجتماعی آن است ،بیان داشت:عید قربان نمایش وحدت و همدلی امت اسلامی است.
حجت الاسلام بحرانی خاطر نشان کرد:یکی از فلسفه های وجوب قربانی این است که به فکر فقرا و مساکین باشیم.
وی با تشکر از حضور پر رنگ اقشار مختلف شهروندان دیّری در دعای عرفه بیان داشت: هزینه های هنگفتی که به بهانه شاد کردن جوانان صرف برگزاری مراسمات لهو و لعب و موسیقی  می شود اگر در برگزاری مراسمات معنوی هزینه شود فضای جامعه  معنوی تر خواهد شد.
ایشان با اشاره به پیام رهبری به کنگره عظیم حج گفت:مسئله اول جهان اسلام درحال حاضرمقابله با سیاست های آمریکا  و جنایت های رژیم صهیونیستی در جهان و منطقه است.
امام جمعه موقت دیّر با توجه به حادثه سقوط جرثقیل در ایام حج ،یادآور شد:کسانی که مسئولیت امنیت خانه خدا را پذیرفته اند و خود را خادم الحرمین خطاب می کنند باید پاسخگوی چنین اتفاقاتی باشند.
وی در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان ، این قشر از جامعه را تابلوی اقتدار ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس دانست وافزود: جانبازان از یک طرف نشان دهنده جنایت های صدام و رژیم بعثی و از طرف دیگر تابلوی عظمت انقلاب  اسلامی هستند.
حجت الاسلام بحرانی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: با گرامیداشت این ایام  نشان می دهیم که شهدا ، رزمندگان و رشادت های آنان را فراموش نمی کنیم وبه دشمنان ما ثابت می شود که ما همچنان مقاوم ایستاده ایم .
وی داشتن روحیه شهادت طلبی و ایستادگی و مقاومت را نیاز امروز ایران اسلامی دانست و تصریح کرد:دشمنان از روحیه شهادت طلبی ما می ترسند وگرنه مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست.

ارسال نظرات