استاندار یزد با اشاره به اهمیت افزایش نشاط و شادابی در فضاهای آموزشی یزد، گفت: ارتقای مدیریت آموزشگاهی سیستم آموزشی استان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۵۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر دیروز با حضور در مراسم بازگشایی مدارس، در دبیرستان انقلاب شهرستان خاتم که به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر برگزار شد، با بیان اینکه انقلابی بودن و ولایت‌مداری، از جمله مهمترین رسالت مسئولان و دانش‌آموزان در نظام اسلامی است، اظهار داشت: تنها راه رسیدن به اهداف عالی انقلاب، وحدت کلمه و تبعیت از رهبران اجرایی، معنوی و دینی نظام است.

استاندار یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان گفت: وزارت آموزش و پرورش، به منظور رفع مشکلات و ایجاد زمینه‌های آموزشی با نشاط در مدارس، نسبت به تدوین طرح جامع آموزشی اقدام کرده است.

میرمحمدی مبنای برنامه ششم توسعه کشور را طرح جامع آموزشی دانست و بیان کرد: پیشرفت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، مستلزم ارتقای دانش، دانش‌آموزان در مدارس عنوان کرد.

وی افزود: امروز نظام اسلامی ایران به جایی رسیده است، که بسیاری از کشورهای بزرگ در برابر دستاوردهای نظامی، سیاسی، علمی و فرهنگی ایران ابراز نگرانی کرده و در حال طراحی توطئه‌های مختلف علیه انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به اهمیت وجود ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و سیاسی استان یزد خاطرنشان کرد: دشمنی و توطئه‌های جدید علیه نظام اسلامی ایران، توسط مستکبران با شیوه‌های جدید در حال تدوین و اجرا است.

میرمحمدی شادابی، علاقمندی و ایثارگری معلمان را از جمله ضرورت‌های ایجاد فضایی با نشاط و پویا در واحدهای آموزشی دانست و عنوان کرد: اولیا و مربیان نقش مهمی در راستای کسب دستاوردهای بزرگ آموزشی و فرهنگی در سیستم آموزشی کشور ایفا می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت توجه به تحصیل دانش‌آموزان استان گفت: دانش‌آموزان امروز، مسئولان و مدیران آینده نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد و ترویج روحیه پرسشگری در دانش‌آموزان، تصریح کرد: ساماندهی و به‌سازی منابع انسانی آموزش و پرورش، جذب مشارکت مردمی، تمرکززدایی با هدف حل و فصل امور در استان، عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش به منظور مشخص شدن نتایج هزینه‌های انجام شده، و ارتقای مدیریت آموزشگاهی با هدف ارتقای سیستم آموزشی مختلف و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در بهترین زمان ممکن، از جمله عناصر اصلی طرح جامع آموزشی در برنامه توسعه است.

میرمحمدی فرهنگیان استان یزد را از جمله نخبگان علمی و اخلاقی دانست و بیان کرد: ایجاد فضای آموزشی بانشاط و شاداب در استان جدی گرفته شود.

 

ارسال نظرات