امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکلات امروز کشورهای اسلامی عدم بهره از نعمت ولایت فقیه است، پیام مقام معظم رهبری به حجاج را پیام وحدت بخش مسلمانان دانست و گفت: والدین زمینه ازدواج آسان فرزندان را فراهم کنند.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۴۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان یزد، عید قربان را عید توحید، مبارزه با نفس، فداکاری، شجاعت و شهامت دانست و اظهار داشت: خدای متعال در آیه‌ای از قرآن کریم به دو موضوع بزرگ توصیه و امر می‌کند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید که امر خدا این است که امانت‌ها را به صاحبش برگردانید، یک زمانی منظور امانت‌های شخصی است و دستور داریم که این امانت‌ها باید به صورت کامل و سالم به صاحبش برگردد.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: چون خداوند در این آیه کریم به صورت کلی تاکید کرده، موضوعات گسترده‌ای را مد نظر قرار داده است، انسان خودش از ناحیه خدا امانتی است، همچنین، دین، فرزندان، عقل، اعتقاد، اعضا و جوارح بدن امانت‌هایی در دست ماست.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین امانت‌های الهی را ولایت اهل بیت(ع) دانست و گفت: حکومت و ریاست‌ها هم از جمله امانت‌هایی است که خداوند به انسان داده و باید به نحو احسن نسبت به حفاظت از آن اقدام کند.

ناصری تصریح کرد: امانت‌هایی که خداوند به ما داده، را نباید در آن خیانت کنیم، انسان باید مراقب باشد که به عقل، فکر، سلامتی، فرزندان، امانت اشخاص، امانت بیت‌المال و دیگر امانات خیانت نکند.

وی ادامه داد: خداوند به نیت‌های ما هم آگاه است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که خیر دنیا و آخرت را به وسیله قرب به خدا و رضایت الهی کسب نماییم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه زندگی انسان دارای هدف بسیار والا و ارزشمند است، گفت: دنیای غرب امروز از لحاظ اخلاق، روحیه و مسائل اینچنینی به سلامت زندگی نمی‌کنند و از عاقبت خود هم خبر ندارند چرا که همه چیز را در این دنیا می‌بینند و قدرت خدا و ارزش توکل به خدا را نمی‌شناسند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد: اسلام به ما اینگونه دستور نمی‌دهد که برای این دنیا هر کاری انجام دهیم، بلکه خداوند برای ما هدفی که کمال انسانی و رسیدن به قرب الهی است را ترسیم کرده است.

ناصری ادامه داد: خداوند زندگی ابدی در آخرت را برای ما ترسیم کرده و این دنیا را وسیله‌ای برای رسیدن به زندگی ابدی که به همراه سعادت و عاقبت به خیری است قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد جامعه باید یکدیگر را در رسیدن به این کمال و سعادت همراهی و یاری کنند، گفت: به این وسیله همه افراد جامعه برای رضای خدا کار می‌کنند و با گرفتن دست یک دیگر و ادای امر به معروف و نهی از منکر، همدیگر را از مشکلات و آتش جهنم نجات می‌دهند.

امام جمعه یزد افزود: انقلاب اسلامی ایران، کتاب اسلام ناب را برای ما و دیگر مسلمانان باز کرد و ما را از سردرگمی که دنیای غرب با آن مواجه هست، نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: خداوند به ما راه و نوع حرکت را نشان داده است، پیام مقام معظم رهبری به حجاج هم همین بود که مسلمانان باید بیدار و آگاه باشند و با شناختن دشمن، وظیفه خود را در این دنیا به خوبی انجام دهند.

ناصری با تاکید بر اینکه پیام مقام معظم رهبری به حجاج، پیام وحدت بخش مسلمانان است، گفت: نباید مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند و به وسیله‌ای برای تحقق اهداف استکبار و رژیم منحوس صهیونیستی تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه در ایران پس از انقلاب راه را زیر چتر ولایت ادامه دادیم، گفت: مشکلاتی که امروز مسلمانان با آن مواجه هستند این است که پیروی از ولایت فقیه نداشتند و رهبری را اشتباه انتخاب کردند اما ملت ایران پس از انقلاب راه درست را پیش گرفت و روز به روز به پیشرفت در زمینه‌های مختلف دست پیدا می‌کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به بازگشایی مدارس در سال جدید، گفت: پدران و مادران وظیفه دارند حق و حقوق فرزندان را که در رساله حقوق امام سجاد(ع) بیان شده، رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از این حقوق را انتخاب اسم خوب دانست و گفت: حق دیگر فرزندان ادب و تربیت آنهاست، وقتی پیامبر(ص) بر اسم فرزندان تاکید می‌کند چطور نباید روی پوشش و اخلاق و رفتار آنها دقت داشته باشیم.

ناصری موضوع دیگر را ازدواج فرزندان دانست و گفت: ازدواج آسان یکی از حقوقی است که فرزندان بر والدین خود دارند، نباید به وسیله تشریفات و ازدواج‌های گران، زمینه تاخیر در ازدواج آنها را ایجاد کنیم.

وی افزود: مدیران و معلمان هم باید جو مدارس را سعی کنند فضایی با معنویت و خوبی کنند تا فرزندان ما تربیت الهی شوند و زمینه عاقبت به خیری خود را فراهم کنند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امید افراد باید به خداوند باشد، گفت: نباید فرزندانمان را به گونه‌ای تربیت کنیم که امیدشان به آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای مستکبر جهانی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: ما باید مسیر حق و ولایت را پیش برویم و در راهی که خداوند به وسیله عقل به ما داده، روی پای خودمان بایستیم و زمینه ییشرفت خود را فراهم کنیم.

 

ارسال نظرات