امام جمعه بهاباد:

عید قربان عید رهائی از تعلقات است

صبح امروز نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور با حضور مر دم ولایتمدار شهرستان بهاباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیف الله دهقانی در مسجد جامع بهاباد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۹۴۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: امام  جمعه بهاباد در خطبه های نماز عید سعید قربان ضمن سفارش نماز گزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک عید قربان  به تمام مسلمانان جهان و نمازگزاران گفت: عید قربان عید عبادت و بندگی است.

عيد قربان كه پس از وقوف در عرفات (مرحله شناخت) و مشعر (محل آگاهي و شعور) و منا (سرزمين آرزوها، رسيدن به عشق) فرا مى رسد، عيد رهايى از تعلقات است. رهايى از هر آنچه غيرخدايى است.

در اين روز حج گزار، اسماعيل وجودش را، يعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنيوى پيدا كرده قربانى مى كند تا سبكبال شود.

امام جمعه بهاباد گفت: عيد قربان عيد پاك ترين عيدها است عيد سر سپردگي و بندگي است. عيد بر آمدن انساني نو از خاكسترهاي خويشتن خويش است.

خطیب جمعه بهاباد: به دهه امامت و ولایت اشاره کرد و افزود: از عید سعید قربان تا عید غدیر خم به عنوان دهه امامت و ولایت نام گذاری شده است 

وی افزود: برای این است که انسان بداند تمام ان عبادت ها و تقوا به ولایت و امامت است امنیت و سعادت در دنیا و آخرت در گرو ولی زمان خود است تمام آسایش و امنیت ها در سایه ولایت است؛ زیرا هر مقدار به ولایت نزدیک باشد از امنیت بالائی برخوردار است.

حجت الاسلام دهقانی  به دیدار جانبازان بالای 70 درصد با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری ما  امروز جهاد ی به نام جهاد جسمی نداریم 8 سال دفاع مقدس جهاد بود زمانش گذشت امروز جهاد ی به نام جنگ سرد و سخت نداریم و اما ما امروز جهادی به نام جهاد فکری، اعتقادی، و امنیتی سیاسی و اقتصادی وجود دارد و انسان باید توجه داشته باشد که گول دشمن را نخورد. 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار