عید قربان رها شدن از تعلقات در پیش پاى اراده و مشیت الهى است

خطیب نماز عید قربان دیشموک عید قربان را عید پیروزی بر نفس دانست و اظهار داشت: رها شدن از تعلقات در پیش پاى اراده و مشیت الهى را درس بزرگ دیگرى از عید قربان می‌توان دید
کد خبر: ۸۵۷۲۹۱۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش بسیج از یاسوج حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان ضمن تبریک این عید بزرگ، عید قربان را فرصتی برای بندگی عنوان کرد و ضمن تحسین سنت حسنه قربانی برای دفع بلا از جوانان، افزود: البته بهترین کار برای دفع بلا و خطرات، پرهیز از گناه و پوشیدن لباس تقوا است.

وی عید قربان را عید پیروزی بر نفس دانست و اظهار داشت: رها شدن از تعلقات در پیش پاى اراده و مشیت الهى را درس بزرگ دیگرى از عید قربان می‌توان دید.

امام جمعه دیشموک عید قربان را عید سرکوب کردن هواهای نفسانی خواند و گفت: بهترین نوع تقوا که نیاز امروز جامعه است، حجاب، حیا، عفت و پاکدامنی می‌باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: حماسه و واقعه‌ای که سرنوشت یک ملت را تغییر دهد اگر به درستی درک شود، پیام‌های زیادی برای جامعه خواهد داشت که نمونه آن هشت سال دفاع جانانه ملت ایران در مقابل قدرت‌های مستکبر جهان بود که پیام آزادگی ملت ایران را به تمام دنیا رساند و امروز دیگر ملت‌های مظلوم که زیر یوغ استکبار بودند با سرمشق گرفتن از دفاع مقدس ما به مقابله با مستکبران برخاسته‌اند.

محمودی‌اصل هشت سال دفاع مقدس را حاوی پیام‌ها و درس‌های فراوانی دانست و خاطرنشان کرد: در سال 59 که رژیم صدام به کشور ما حمله کرد، جز اتکا به نیروی مردمی و توکل بر خداوند چیز دیگری نداشتیم و با توجه به کمک کشورهای مستبد به صدام کار سختی را دنبال می‌کردیم و البته ملت ما با حداقل امکانات نظامی توانستیم بر صدام و همپیمانانش پیروز شویم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار