یادواره سردار جاوید الاثر شهید علی اوسط فکری با سخنرانی سردار دولتی از همرزمان شهید و ازفرماندهان دوران دفاع مقدس با حضور پرشوربسیجیان و مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان و اهالی بلوار شهید نسرین پور، با عنوان آبروی محله درمقابل منزل آن شهید والا مقام برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۶۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سرهنگ کاظمی فرمانده ناحیه سپاه تکاب طی سخنانی با گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس یاد سردار شهید علی اوسط فکری را گرامی داشت و از صبر خانواده های شهدا و ایثارگران تجلیل نمود .

در ادامه مراسم سردار دولتی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و هم رزم سردار شهید فکری با تشریح عملیات غرور آفرین نصر 1 به رشادت شهیدان فکری؛ علیزاده؛ کریم زاده و دیگر شهدای سرافراز این عملیات پرداخت و گفت سردار فکری در پیامی که با بیسیم ارسال کرد ضمن خداحافظی از همرزمان افزود من فقط به فرمان ولایت به میدان می روم و می دانم برگشتی در کار نخواهد بود و حتی پیکر ما نیز باز نخواهد گشت و اینگونه نیز شد. و پیکر مطهر شهیدان فکری و علیزاده بر بلندی های ماووت جا ماند و دیگر خبری نیامد ما شهدایی مثل فکری را داریم که از بلندترین کوهها عروج کردند و شهیدی مثل آقا مهدی باکری که از قعر آب به سوی خدا عروج کردند.

سردار دولتی همچنین به اهمیت گرامی داشت یاد و خون شهیدان و فراموش نکردن آرمان های شهدا پرداختند و به مسئولین جامعه یادآور شدند که قدردان خون شهدا باشند و از خانواده های شهدا و ایثارگران تکریم کنند. و بعضی ها یادشان نرود که در زمانه جنگ حتی یک روز هم به جبهه نیامدند با اینکه آن زمان دارای مسئولیت در این شهر نیز بودند و حالا منتقد خانواده شهدا شده اند. اگر امروز خانواده شهدا و جانبازان در داغ اهانت به عزیزان ملت؛ می سوزند حق دارند و آنها که از مردانگی و جوانمردی بویی نبرده اند فرزندان شهدا را زخم زبان نزنند که عقوبت آن سهمگین است.

فرمانده گردان خاتم صلی الله علیه وآله در دوران دفاع مقدس با گرامیداشت شهدای قهرمان گردان خاتم افزود: این گردان با اینکه در سخت ترین مناطق جنگید اما با فرماندهی سرداران فکری؛ محمدیاری؛ صادقی در طول حیات پرثمرش تنها 72 شهید به تعداد شهدای کربلا شهید تقدیم کرد که این خود رمزی است برای اهل معرفت که باید رمزگشایی کنند.

در پایان مراسم نیز ابوالفضل فرهنگی شاعر آیینی به شعر خوانی در مورد رشادت های سردار جاوید الاثر شهید فکری پرداخت و دلاوری های شهدا را در صحنه های دوران دفاع مقدس را تداعی کرد.

ارسال نظرات