امام جمعه بوشهر گفت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ اسلام، ایران و جهان بوده و حریم قوی و قدرتمندی برای ایران ایجاد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۲۸۳۷
|
۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

امام جمعه بوشهر تاکید کرد:

آل‌سعود مدیریت حج را به جمعیت اسلامی واگذار کند

امام جمعه بوشهر گفت: آل‌سعود باید در مدیریت حج تجدید نظر کرده و آن را به جمعیت اسلامی واگذار کند.

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نمار عید قربان ضمن تبریک این عید و هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: عید قربان عید عبودیت، بندگی و ایثار است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه کلمه قربانی یعنی اینکه انسان چیری که برای او محترم و ارزشمند است ایثار کند، ادامه داد: ایثار در راه خدا، هدیه کردن شی گران‌قدر و در راه خدا دادن دو ویژگی این قربانی است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم(ع) حضرت اسماعیل(ع) را به فرمان خدا در راه حق هدیه کرد و این یک امتحان الهی بود چرا که بدین‌وسیله بود که آن حضرت خلیل‌الرحمن شد، تاکید کرد: در عید قربان عبودیت و ایثار خیلی مهم است.

امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: اینکه حضرت اسماعیل(ع) قربانی برای ما در است که در محضر خدای متعال گناه و معصیت نکنیم، واجب انجام داده و محرمات را ترک کنیم و این خود بزرگترین ایثار در راه خداست.

صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه ولایت امام علی(ع) حصن حصین و نجات دهنده و کمال انسان است، تصریح کرد: مراکز فرهنگی باید در رابطه با جایگاه و نقش امام علی(ع) و نجات انسان تلاش بیشتری کنند و آن را بهتر بیان کنند.

وی با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس عنوان داشت: دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ اسلام، ایران و جهان بوده و حریم قوی و قدرتمندی برای ایران ایجاد کرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به بازگشایی مدارس، تاکید کرد: تمام مراکز آموزشی با برنامه‌ریزی در عرصه فرهنگ، علم و دانش مایه رشد جامعه شوند.

صفایی بوشهری عملکرد آل سعود در کشته شدن حجاج بشدت محکوم کرد و گفت: عدم مدیریت آل‌سعود منجر به کشته شدن حجاج در عربستان شد که این ثابت میشود در رابطه با مدیریت حج باید تدبیری شود.

وی با بیان اینکه این همه مردم هزینه می‌کنند اما امکانات خوب و شایسته‌ای به حجاج ارائه نمی‌شود، تاکید کرد: آل‌سعود باید در مدیریت حج تجدید نظر کرده و آن را به جمعیت اسلامی واگذار کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها