خبرهای داغ:

بیست و پنجمین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر همدان برگزار شد

بیست و پنجمین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر استان همدان در حسینیه عباسیه کوچه مشکی همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۷۲۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، یکی از فرماندهان پشتیبانی جنگ تحمیلی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور ایثارگران در بیست و پنجمین یادواره سنگرسازان بی سنگر استان همدان با بیان اینکه پیش از انقلاب دشمن منابع کشور را برای آبادانی کشور خود به تاراج می برد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب سران ارتش فرار کرده بودند و تعدادی از افراد کار کشته انقلابی باقی ماندند و ارتش بی سامان بود.

عنایت‌الله نواب با بیان اینکه در اوایل انقلاب سپاه تازه تشکیل شده بود و امکانات کافی و مناسب نداشت، عنوان کرد: جهاد سازندگی نیز نهادی تازه تاسیس برای خدمت به روستاها بود چراکه به اندازه ای خرابی وجود داشت که حتی اکنون نیز برخی درست نشده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت بهترین شرایط برای براندازی جمهوری اسلامی بود، بیان کرد: ابتدا دشمن گروهک های مخالف نظام را به جان کشور انداخت اما این گروهک ها با درایت، سرکوب شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نقشه دوم دشمن کودتای پایگاه شهید نوژه بود چراکه می خواستند به انقلاب ضربه بزنند تا منابع کشور را به تاراج ببرند، بیان کرد: نقشه سوم استفاده از عوامل خود مانند بنی صدر در کشور بود.

وی با تاکید بر اینکه دشمن نقشه های بسیاری برای ایران و سران نظام کشید، افزود: نقشه چهارم دشمن ترور شخصیت ها بود و مغز متفکر نظام جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بودند اما وقتی پس از نقشه های فراوان به نتیجه نرسیدند تحریم اقتصادی ایجاد کردند.

نواب با بیان اینکه از سال ۶۰ ایران در تحریم اقتصادی است و تمام درها به روی ایران بسته شد، بیان کرد: نقشه ششم دشمن جنگ با ایران بود که در این راستا دشمن صدام را پیدا کرد چراکه صدام کینه دیرینه ای با ایران داشت.

وی با بیان اینکه همچنین عراق بیشترین مرز مشترک با ایران را داشت و از پشتیبانی اعراب برخوردار بود، بیان کرد: جنگ با ایران را آغاز کردند چراکه از دیگر راهها برای براندازی نظام ناامید شده و به نتیجه ای نرسیده بودند.

فرمانده دفاع مقدس با بیان اینکه عراق با چهار سپاه و ۱۲ لشگر به ایران حمله کرد در حالی که سپاه ایران نو پا بود و ارتش سامان نداشت، عنوان کرد: عراق ۱۵ هزار کیلومترمربع از ایران را در مدت کوتاهی تصرف کرد.

وی با بیان اینکه در جنگ ایران و عراق ۳۶ کشور با ایران جنگیدند و ایران، غیر از عراق از ۱۸ کشور دیگر اسیر گرفت، عنوان کرد: جمهوری اسلامی با همین مردم با تمام دنیا جنگید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار