خبرهای داغ:
سال جدید تحصیلی در آذربایجان غربی با حضور مسوولان استان و فرماندهان نظامی و انتظامی با نواختن زنگ مهر شروع شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۷۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
به مناسبت همزمانی هفته دفاع مقدس با روز اول مهرماه فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در مراسم نمادین نواخته شدن زنگ مهر در مدرسه پروین اعتصامی حضور یافت و به همراه سایر مدیران دولتی زنگ اغاز سال تحصیلی 94 - 95 نواخته شد.

فریدون سیدمصطفوی مدیر کل آموزش و پرورش استان در آیین آغاز سال تحصیلی در مدرسه پروین اعتصامی ارومیه گفت: دانش آموزان آذربایجان غربی امسال در پنج هزار و 500 مدرسه و افزون بر 23 هزار کلاس درس سال تحصیلی جدید را شروع می کنند.

وی ادامه داد: 71.5 درصد از دانش آموزان استان در مناطق شهری و بقیه در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند در حالی که 61.5 درصد از مدارس استان در روستاها واقع شده اند.

سیدمصطفوی اظهار کرد: از امسال نظام رتبه بندی معلمان در استان به اجرا درآمده و در حکم کارگزینی آنها نیز لحاظ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه امسال پایه دهم در مقطع متوسطه حذف شده است ، اضافه کرد: با این اقدام یک هزار و 297 کلاس در پایه دهم حذف و یک هزار و 667 کلاس به پایه نهم افزوده شده است.

وی ادامه داد: این امر، جا به جایی معلمان را نیز در پی داشته که در این روند یک هزار و 200 نفر از معلمان و فرهنگیان از مقطع متوسطه دوم به متوسطه اول جا به جا شده اند.

سیدمصطفوی اظهار کرد: در صدور ابلاغیه ها نیز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با صدور افزون بر 77 درصد ابلاغیه بیشترین میزان ابلاغیه های صادر شده را در کشور به خود اختصاص داده که نشان از آمادگی استان برای آغاز سال تحصیلی جدید است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی نیروی انسانی در استان گفت: یک هزار و 350 نفر متقاضی نقل و انتقالات استانی بوده اند که یک هزار و 186 نفر شرایط لازم بخشنامه ای را داشتند و آموزش و پرورش استان با مساعدت کمیته برنامه ریزی با انتقال 325 نفر موافقت کرد.

وی افزود: در نقل و انتقالات خارج از استان 408 نفر متقاضی وجود داشت و 312 نفر دارای شرایط لازم بودند که با انتقال 215 نفر به خارج از استان موافقت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: در ساماندهی و سازماندهی نیرو های انسانی امسال 124 نفر از سایر استان ها به استان آذربایجان غربی انتقال یافته اند.

طبق پیش بینی ها در سال تحصیلی جاری بدون احتساب دانش آموزان بزرگسال، 557 هزار و 449 نفر و با احتساب دانش آموزان بزرگسال 585 هزار نفر در مدارس آذربایجان غربی و نواحی 24 گانه مشغول به تحصیل خواهند شد.

ارسال نظرات