خبر گزاری بسیج گزارش میدهد

نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس در خاش راه اندازی شد

نمایشگاه کتاب و عکس دفاع مقدس با اولویت مجاهدتهای بانوان در عرصه جهاد؛ ایثار و شهادت به همت شورای اسلامی و شهرداری و انجمن بانوان کوثر شهرداری خاش در بوستان بانوان برپا شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۶۶۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج : شهردار خاش هدف از برپایی این نمایشگاه را فرهنگ سازی و ترویج ارزشهای والای انقلاب اسلامی و نیز تبیین جایگاه و حضور بانوان در دفاع از کیان و مرزهای میهن عنوان کرد.
عبدالمجید تمندانی افزود: تلاش برای مشارکت دادن بانوان در عرصه های اجتماع و تشویق و ترغیب این قشر تاثیر گذار برای انجام کارهای فرهنگی و ارزشی از ضرورتهای مهم در جامعه به شمار می آید.
وی اظهار داشت: خوشبختانه بانوان فعال در شهرستان خاش بخوبی از ارزشهای هم نوعان خود بعنوان نیمی از جمعیت منطقه صیانت می کنند.
شهردار خاش ادامه داد: حضور مستمر و پرشور بانوان سبب رونق فعالیتها در ابعاد فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، آموزشی و غیره شده و این امر نوعی احساس مسئولیت و دقت در امور را در جامعه تقویت و نهادینه کرده است.
وی از تلاشها و همت بانوان فعال و دلسوز حاش در فرهنگ سازی و کمک به رفع و کاهش مشکلات و معضلات اجتماعی قدردانی کرد.
یارمحمد شهنوازی رئیس شورای اسلامی شهر خاش و یکی از رزمندگان و آزادگان سرافراز ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس از اقدام شهرداری و انجمن بانوان این نهاد مردمی برای برپایی این نمایشگاه و کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدردانی کرد.
فرماندار خاش نیز با گرامی داشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: عزت و سربلندی کشور مرهون خون مطهر شهیدان و تلاشهای رزمندگان اسلام در دوران هشت سال جنگ نابرابر و ناجوانمردانه است.
محمداکبر چاکرزهی گفت: فرهنگ ناب دفاع مقدس یادآور رشادتها و ایثارگریهای رزمندگانی است که با تلاش و همتی بی مثال ضربات سخت و جبران ناپذیری را بر پیکره لشکریان کفر و استبداد و ظلم وارد ساختند.
فرماندار خاش حضور مقتدرانه ملت و نیروهای مسلح مقتدر و توانمند در دفاع از خاک و عزت و شرافت کشور را عاملی برای کسب عزت و سربلندی و تقویت جایگاه کشورمان در ابعاد داخلی و خارجی برشمرد و افزود: آنچه که انقلاب و کشور ما را از آسیبهای دشمنان حفاظت کرده است رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب، اتحاد و همدلی و همزبانی ملت و دولت و اقتدار نیروهای مسلح و باور به توانایی ها و استعدادهای بومی و بهره گیری درست از فرصتها و ظرفیتها است.
همچنین زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی با حضور مسئولان در مجتمع آموزشی عباس آباد از توابع بخش مرکزی خاش نواخته شد.
حدود 28 هزار دانش آموز در شهرستان خاش سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
جشن شکوفه ها نیز در دبستان صدیق روستای ناصری از توابع بخش مرکزی خاش برگزار شد.
در این جشن آغاز سال تحصیلی کلاس اولی های شهرستان روزی به یاد ماندنی برای خود رقم زدند.
اجرای برنامه های متنوع برای کودکان و نوآموزان و حضور والدین دانش آموزان در کنار اولیای مدرسه روزی با نشاط را برای حاضران رقم زد. کلاس اولی های خاش در کنار 75 هزار نفر از هم سالان خود در سیستان و بلوچستان شروع تحصیل و حضور در مدرسه و کلاسهای درس را با خاطراتی زیبا جشن گرفتند.
قاسم کوچکزایی مدیر آموزش و پرورش خاش در این آیین بیان کرد: دانش آموزان با استعداد منطقه در سال جدید خود را برای جشن موفقیت تحصیلی آماده کرده اند.
وی اظهار داشت: انتظار ما از مجموعه همکاران و خانواده ها این است که به تحصیل فرزندان بیشتر اهمیت دهند و زمینه ای را فراهم کنند که شاهد رشد شاخصهای علمی و آموزشی در سطح شهرستان باشیم.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است

ارسال نظرات