امروز اقتصاد مقاومتی نقطه ای است که باید آن را به عنوان حفظ کیان انقلاب؛ جزو مطالبات و اهداف راهبردی کشور قرار دهیم
کد خبر: ۸۵۷۲۶۵۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج: فرمانده سپاه نیمروز گفت: تبیین اقتصاد مقاومتی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری و از اهداف راهبردی کشور است. 
  سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا نخعی با بیان اینکه تمامی ادارات، نهادهای دولتی و نظامی خود باید پیشتاز اجرای اقتصاد مقاومتی باشند افزود: با توجه به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور، باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تکیه بر درون پیش ببریم.

وی با بیان اینکه امروز اقتصاد مقاومتی نقطه ای است که باید آن را به عنوان حفظ کیان انقلاب؛ جزو مطالبات و اهداف راهبردی کشور قرار دهیم، اظهار داشت: قطعا بسیج ابزار تحقق این امر را در اختیار دارد؛ بسیج پیش قراول صحنه های مختلف به حساب می آید.

سرهنگ نخعی بیان داشت: در گذشته مردم سیستان تمامی مایحتاج روزمره مورد نیاز را خود تولید می کردند و به عبارتی روش زندگی آنها مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و دارای اقتصادی پویا بوده  ولی در حال حاضر این مهم در زندگی آنها کمرنگ شده است.

فرمانده سپاه نیمروز تصریح کرد: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، باید تلاش کنیم تا بتوانیم گشایش بیشتری در امور کشور مخصوصا بحث اشتغال جوان‌ها داشته باشیم‌.

سرهنگ نخعی با بیان اینکه نظارت لازم بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی از جمله مواردی است که در دستور کار داریم تا تسهیلات صرفاً درعرصه‌های تولید هزینه شود، گفت: متقاضیان راه‌اندازی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی سپاه ناحیه نیمروز نسبت به بهره‌مندی از این تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه عباس میری کار آفرین نیمروزی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نباید در شعار باشد بلکه باید در عمل اقتصاد مقاومتی را اجرایی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت حمایت از نخبگان بسیار ضعیف است چرا که نمی گذارند در این استان نخبگان پرورش یابند و عملا وقتی یک فرد به دنبال اشتغالزایی در سطح بالا است با موانعی برخورد می کند که مربوط به کلان شهرهاست و این خود یک آسیب است.

میری افزود: سرمایه گذار و تولید کننده باید در نظر داشته باشد مواد اولیه درجه یک باشد اگر ما یک بار در بازار مواد نامعتبری ارسال کنیم دیگر نمی توانیم محصول خود را بفروش برسانیم.

کارآفرین با بیان اینکه در سیستان نیز هنوز می توان استغال ایجاد کرد و به پویایی رسید اظهار داشت: همین خاکی که برای سیستان بعنوان یک آسیب دیده می شود در نگاه اقتصادی یک سرمایه محسوب می شود و می توان از نوع مرغوب خاک این دیار،  شیشه، سرامیک و کاشی تولید کرد.

عباس میری ادامه داد: تا مردم نخواهند هیچ سرزمینی آباد نخواهد شد و مردم باید همت کنند چرا که امید داشتن به غیر، باعث نابودی است.

ارسال نظرات