مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان:
برگزاری جشنوارها، گام موثری در جهت کشف استعدادها و خلاقیت ها است.
کد خبر: ۸۵۷۲۵۷۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان  گفت: مفهوم و مضامین بکار برده شده در جشنواره تولیدات استانی حوزه هنری از نیازها و ضرورت های جامعه است.
مسیح الله سلطانی گفت: جشنواره ها فرصتی به وجود می آورد برای تبادل اندیشه میان گروههای مختلف فرهنگی و هنری متفاوت با جغرافیایی متفاوت، و رقابتی سالم و سازنده در جهت رشد و تعالی و پویایی گروههای هنری و هنرمندان خلاقی که به دنبال خلق آثار هنری ماندگار با اندیشه های نو و خلاقانه هستند.
سلطانی برگزاری چنین جشنواره هایی را درصورتی که با تدبیر و درایت لازم برنامه ریزی و انجام پذیرد مایه ی  شکوفایی و جهت دهی آثار و تولیدات هنری به سمت مطلوب و تولید آثاری جریان ساز و فاخر در عرصه فرهنگی و هنری کشور برشمرد.
وی در ادامه در خصوص ظرفیت جشنواره برای تبلیغ و معرفی محصولات فرهنگی حوزه هنری گفت: اجتماع هنرمندان با عرضه آثار و محصولات فرهنگی و گردهمایی آنها در یک مقطع زمانی مشخص و معین فرصت مناسبی است برای عرضه و معرفی محصولات و تمام هر آنچه که طی دو یا سه سال اخیر به تولید و خلق آن آثار اقدام کرده اند و همچنین این اقدامات حرکت های خوب و گامهای موثری می باشد برای جهش به آینده ای خوب و متعالی در عرصه  فرهنگی کشور.
وی ادامه گفت: سرعت بخشیدن به این گامهای رو به جلو می تواند ما را در مسیر رسیدن به اهداف متعالی و بهره گرفتن از هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش های اسلامی و فضائل اخلاقی و ایجاد جریان های هدایتگر هنری بر بنیاد تولید و نمونه آفرینی هنری و ادبی و همچنین ایجاد زمینه رشد و توسعه هنر مبتنی بر ارزش های انقلابی و اسلامی رهنمون سازد.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان در رابطه با  مفاهیم، مضامین و محورهای برگزاری جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی حوزه هنری گفت: مفهوم و مضامین بکار برده شده و اولویت دار فعالیت ها و خط مشی های حوزه هنری در خصوص موضوع ایران آینده، خانواده، سبک زندگی، بیداری اسلامی از جمله مضامین ارزشمندی هستند که پرداختن به هر کدام از آنها یکی از نیازها و ضرورت های جامعه است. لذا باید همین مضامین در قالب ابزار هنر و آمیخته به زبان و تکنیک های هنری قوی آثار هنری فاخر و ماندگار را خلق نمایند.
 وی بهره گیری از هنرمندان توانمند و شاخص عرصه های مختلف هنری و حمایت از این هنرمندان را  میسر در دسترسی به ارزش های مورد نظر و فرهنگی سازی درست دانست.








ارسال نظرات