خبرهای داغ:
زهرانصیری
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان خبرداد:
واقعیت تلخ و غیرقابل انکاری که در جامعه ما وجود دارد پایین بودن سرانه مطالعه در میان مردم است که باعث وجود مشکلات و معضلاتی نیز شده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۵۴۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: قطعا کتب ارائه شده در نشست های کتابخوان ارزیابی و وداوری می شوند؛ این داوری ها جنبه رقابتی ندارد اما در نهاد کتابخانه های عمومی برای اینکه بتوانیم سطح کتاب ها را مورد بررسی قرار دهیم مورد داوری قرار می گیرند.
  بهروزصادقی ، دریکصد و بیست و دومین نشست ازسلسله نشست‌های «کتاب خوان» که 31  شهریورماه باهمکاری سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری اصفهان و نهاد کتابخانه های عمومی استان درسالن کتابخانه مرکزی برگزار شد بااشاره به اینکه  دراین نشست 12 عنوان کتاب به مخاطبان ارائه می شود که 3 جلد آن درزمینه بزرگداشت دفاع مقدس است گفت: هدف ما از برگزاری این نشست ها ترویج کتابخوانی است.
  وی بااظهار اینکه قطعا کتب ارائه شده در این نشست ها ارزیابی و وداوری می شوندافزود: این داوری ها جنبه رقابتی ندارد اما در نهاد کتابخانه های عمومی برای اینکه بتوانیم سطح کتاب ها را مورد بررسی قرار دهیم مورد داوری قرار می گیرند.
وی تصریح کرد: این ارزیابی ها درپایان دراختیاررسانه ها قرار می گیرد تا نحوه ارائه و گفتمان سازی کتاب برای همگان تبیین شود.
** نشست کتابخوان به عنوان گامی موثر جهت ترویج فرهنگ مطالعه است
در ادامه نیز مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان ؛بااشاره به اینکه ترویج فرهنگ مطالعه موجب ارتقای سطح کیفی زندگی می‌شود افزود: هدف از برگزاری این نشست ان است تا همه ما کتاب‌های مورد علاقه مان را با هم به اشتراک گذاشته و دیگران را نیز در مطالعه آنها سهیم کنیم.
 میرپویا ؛ ادامه داد: این نشست با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان و مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شده تا فرصتی را جهت تبلیغ کتاب‌های مفدی و مناسب از طریق افراد اهل قلم و به ویژه کتابداران که سهم مهمی در ترویج این فرهنگ دارند فراهم نماید.
وی تاکید کرد:برپایی نشست تخصصی کتابخوان به عنوان گامی موثر جهت ترویج فرهنگ مطالعه است.
 مدیر کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان بیان داشت:واقعیت تلخ و غیرقابل انکاری که در جامعه ما وجود دارد پایین بودن سرانه مطالعه در میان مردم است که باعث وجود مشکلات و معضلاتی نیز شده است.
وی ادامه داد: چنانچه مطالعه به عنوان یکی از فعالیت‌های روزمره و عادی افراد تعریف شود و عادت به انجام آن در میان همه اقشار جامعه قرار بگیرد رفته رفته مشکلات و معضلات اجتماعی نیز روبه کاهش رفته و ما با جامعه‌ای متعالی و رشدیافته مواجه خواهیم شد.
انتهای پیام/63055/
ارسال نظرات