خبرهای داغ:
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) در تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس:
سرهنگ حسینی گفت: این نمایشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس بر محوریت شعار «آمریکا، شیطان بزرگ و دشمن بشریت» برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۸۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، سرهنگ پاسدار سید حسین حسینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) شیراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تنویر به اجرای 60 برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در ایام هفته دفاع مقدس در شمالغرب شیراز اشاره نمود و گفت: برگزاری دعای عرفه، نمایشگاه دفاع مقدس، مسابقات ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، یادواره شهدای قلات، دوکوهک و پیاده‌روی خانوادگی بخشی از برنامه های  سپاه محمد رسول الله(ص) شیراز در هفته دفاع مقدس خواهند بود.

سرهنگ حسینی در ادامه صحبت هایش در ادامه این گفت‌و‌گو از برگزاری دعای عرفه در جوار قبر مطهر شهید گمنام در شهرک گلستان خبر داد و گفت:  برنامه‌های شاخص سپاه محمد رسول الله (ص) در هفته دفاع مقدس نمایشگاه بزرگ هفته دفاع مقدس همراه با محوریت شبیه‌سازی عملیات رمضان خواهد بود، این نمایشگاه از نخستین روز هفته دفاع دفاع مقدس به ‌مدت 10 روز در محل ورودی شهرک گلستان و بر محوریت شعار «آمریکا، شیطان بزرگ و دشمن بشریت» برگزار خواهد شد.

وی هدف از این برگزاری این نمایشگاه را یادآوری خاطرات دفاع مقدس، نمایش و ثبت لحظات شیرین و سخت رزمندگان آن دوران، بازخوانی واژه‌های ایثار و فداکاری، شجاعت، شهادت، اقتدار، صلابت و همراهی با ولایت عنوان نمود و گفت: این ها ارزش‌های تبلور یافته دفاع مقدس  بوده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) ادامه داد:‌ هدف مهم این نمایشگاه معرفی چهره جنایتکار آمریکا بعنوان دشمن انقلاب اسلامی و محرک و پشتیبان جنایت‌هایی که در قرن حاضر به بشریت رفته است، خواهد بود، علاوه بر این از دوم مهر و از یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء به ‌مدت 4 شب شبیه ‌سازی عملیات رمضان در قسمتی از این نمایشگاه صورت خواهد گرفت و در کنار آن تعدادی ادوات نظامی نیز به نمایش در خواهند آمد.

سرهنگ حسینی افزود:‌ غرفه‌های طراحی شده این نمایشگاه بر محوریت 6 موضوع مهم جنگ نرم، مهدویت و انتظار، امر به معروف و نهی از منکر، آسیب‌های ماهواره، اقتصاد مقاومتی و معرفی جنایت‌های آمریکا طراحی شده اند.

فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) به برگزاری برنامه‌های جانبی در حاشیه نیز اشاره نمود و افزود: برگزاری جشن ولایت در دوم مهر، مراسم شب شعر و خاطره رزمندگان در سوم مهر، برگزاری یادواره 320 شهید شهرک‌های شمالغرب شیراز در چهارم مهر، همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت در پنجم مهر و برگزاری نهضت روشنگری از جله برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه طراحی این نمایشگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که هم برای جوانان و نوجوانان جذابیت داشته باشد و هم یادآور دوران دفاع مقدس برای  پیشکسوتان و رزمندگان باشد، همچنین شبیه‌سازی عملیات رمضان در این نمایشگاه با همکاری لشکر عملیاتی 19 فجر خواهد بود.

نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس سپاه محمد رسول الله(ص) شیراز، دوم مهر ساعت 16:30 با حضور مسئولان افتتاح خواهد شد و از ساعت  16 تا 22 پذیرای عموم شهروندان خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها