اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، ایران در سه ماهه دوم سال 2015، سطح تولید نفت خود را بدون احتساب میعانات گازی 20 هزار بشکه در روز افزایش داده و به 2.82 میلیون بشکه در روز رسانده است.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۶۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور، در جدیدترین گزارش کوتاه مدت انرژی خود، برآورد این سازمان از تولید نفت کشورهای عضو اوپک در سه ماهه دوم سال 2015 را نزدیک به 31 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تولید نفت کشورهای عضو اوپک بدون احتساب میعانات گازی در سه ماهه دوم سال 2015 میلادی با 680 هزار بشکه در روز افزایش به 30.97 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش، ایران در سه ماه دوم سال 2015 تولید نفت خود بدون احتساب میعانات گازی را 20 هزار بشکه در روز افزایش داده و به 2.82 میلیون بشکه در روز رسانده و همچنان جایگاه سومی خود در اوپک را به لحاظ تولید حفظ کرده است.

بر اساس برآوردهای این سازمان آمریکایی، ایران در سه ماهه نخست امسال همانند سال 2014 بالغ بر 2.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

در سه ماهه دوم امسال، تولید نفت عربستان روزانه 340 هزار بشکه‌ افزایش یافته و به 10.07 میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت این کشور در سه ماهه نخست امسال 9.73 میلیون بشکه در روز برآورد شده است.

برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد، تولید نفت عراق در این بازه زمانی با افزایش 460 هزار بشکه‌ای به 4.03 میلیون بشکه در روز رسیده و در این کشور در جایگاه دوم به لحاظ تولید قرار دارد.

ارسال نظرات