نماینده شرکت خدمات نفتی پونتیسلی فرانسه گفت: این شرکت به دنبال یک شریک ایرانی برای ورود به بازار خدمات نفتی ایران است.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۶۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱

وینسنت لدون، مدیر توسعه تجارت شرکت خدمات نفتی پونتیسل فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد شرکت ما در حوزه ساخت تأسیسات نفتی و گازی فعالیت می‌کند و ما تمایل زیادی برای حضور در بازار ایران داریم.

لدون اعلام کرد یکی از دلایل علاقه این شرکت برای حضور در ایران، تخصص پونتیسلی در زمینه بروز‌رسانی تأسیسات نفتی موجود در کشور است و ما معتقدیم می‌توانیم برای بازار داخلی کشور ارزش افزوده ایجاد کنیم.

نماینده پونتیسلی در پاسخ به این سوال که آیا این شرکت توانایی راه‌اندازی پالایشگاه‌های بنزین در ایران را دارد، اعلام کرد شرکت ما پروژه‌های متعددی در راستای بروز‌رسانی پالایشگاهای قدیمی در اروپا که در فاصله دهه‌های 1960 و 70 ساخته شده اند، انجام داده است.

وی افزود بر همین اساس ما توانایی قابل قبولی در زمینه تولید بنزین داریم و می توانیم به شرکت های داخلی ایران برای بهینه سازی پالایشگاه های خود و تولید بر اساس استاندارهای بازار کمک کنیم.

وینسنت لدون در پاسخ به نحوه رقابت در بازار ایران گفت ما برای حضور در ایران به دنبال شرکای ایرانی خواهیم بود و تمایل زیادی برای همکاری با طرف‌های ایرانی در پونتیسلی وجود دارد.

پس از شکل‌گیری این همکاری و شراکت، این امکان وجود دارد تا با ارائه پیشنهادهای منطقی‌تر و بهتر به رقابت در بازار ایران بپردازیم.

نماینده شرکت پونتیسلی فرانسه با اشاره به کاهش قیمت نفت در جهان طی سال گذشته افزود ما به طور مستقیم با این مسئله درگیر نیستیم و سرمایه گذاری‌ها در این زمینه توسط شرکت‌های نفتی صورت می‌گیرد اما در حقیقت تعداد سفارشات ساخت تأسیسات نفتی کاهش یافته است.

این کارشناس فرانسوی  در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ورود این شرکت به بازار بورس ایران و خرید سهام شرکت های نفتی ایرانی گفت نگاه شرکت پونتیسلی به شرکت‌های نفتی حاضر در بورس ایران به عنوان شرکای بالقوه است اما تمایلی در این شرکت برای خرید همه یا بخشی از سهام شرکت های نفتی ایرانی در بازار بورس وجود ندارد.

این شرکت در فرانسه و دیگر کشورهای جهان 5000 هزار کارمند داشته و بنا به گفته مقامات آن توانایی زیادی در رقابت با دیگر شرکت های فعال در حوزه خدمات نفتی دارد.

ارسال نظرات