خبرهای داغ:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین:
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: علما و روحانیون استان باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ حسنه اهدای خون تلاش کنند.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۵۶
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳

به گزارش  خبرگزاری بسیج از قزوین؛ حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین با مراجعه به مرکز خونگیری اداره‌ی کل انتقال خون استان قزوین خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی پس از اهدا خون در نشستی با معاون فنی و مدیر روابط عمومی این اداره‌ی کل، از اهدای خون به‌عنوان امری معنوی و واجب کفایی نام برد و گفت: باید علما و روحانیون استان در جهت نهادینه کردن فرهنگ حسنه اهدای خون تلاش کنند.

اهدا خون بهترین نوع " صدقه" ها محسوب می شود

نعمت‌الهی افزود: در احادیث آمده است هر کار نیکی صدقه است و توصیه بر آن کار نیک مانند انجام دادن آن است و اهدا خون به دلیل ناشناس بودن اهدا‌کننده و ارزشمند بودن این مایع حیاتی جزو بهترین صدقه‌ها است.

وی با تاکید براینکه تامین خون بیماران نیازمند امری معنوی و واجب کفایی شمرده می‌شود اعلام کرد اداره‌ی کل تبلیغات اسلامی استان آمادگی دارد تا پس از آموزش طلاب و مبلغین مذهبی توسط کارشناسان انتقال خون، با طرح موضوعات مربوط به اهدای خون، در ترویج این امر حسنه در همه‌ی شهر‌ها و روستاهای استان مشارکت کنند.

احمدی معاون فنی انتقال خون استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی در خصوص ماموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان انتقال خون، مشارکت روحانیون و مبلغان را در گسترش فرهنگ اهدا خون موثر دانست و به‌ویژه خواستار همکاری بانوان مبلغ، برای آگاهی‌بخشی و کمک به افزایش اهدا خون زنان جامعه شد.

معاون فنی انتقال خون استان افزود: در استانداردهای سازمان جهانی بهداشت آمده است اگر به هر دلیلی سد دفاعی بدن اهدا‌کننده شکسته شود، مانند حجامت که پوست را می‌شکافد‌، امکان آلودگی خون را فراهم می‌کند و برای کنترل دوره‌ی نهفتگی بیماری منتقله احتمالی، تا یکسال نمی‌تواند خون خود را اهدا نماید.‌

گفتنی است ،در انتقال خون از هر کیسه اهدایی حداقل سه فرآورده خونی بدون جایگزین تهیه می‌شود که می‌تواند جان سه بیمار نیازمند را نجات دهد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها