رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: با پایان یافتن عملیات ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل (ع) در بوشهر همزمان با عید غدیر خم رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۱۹
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالرضا مطاف سه شنبه شب در نشستی خبری افزود: پروژه یاد شده در یکم مردادماه سال 92 در بوشهر آغاز شد و پس از گذشت 26 ماه روز دهم مهرماه در آیینی با حضور مسؤولان ایرانی و عراقی در مصلای نماز جمعه بوشهر رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بدنه اصلی این ضریح از چوب ساج است بیان کرد: برای ساخت ضریح خیمه گاه حضرت ابوالفضل(ع) یک تن نقره سفید به کار رفته است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر ادامه داد: برای قلم زنی تاج ضریح که از جنس مس استفاده شده استادانی از استان‌های فارس و اصفهان فعالیت داشتند که پس از اتمام قلم زنی از روکش طلای زرد نیز در آن استفاده شد.
وی با بیان اینکه داخل ضریح خیمه‌گاه خاتم‌کاری شده است، گفت: نصب پنجره‌هایی که دست زوار به آن نیز می‌رسد، توسط پژوهشکده انرژی کرج انجام شده است.

مطاف تبیین کرد: ضریح خیمه‌گاه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار هزینه شد، اما در کنار هزینه این اعتبار، مردم ولایتمدار استان بوشهر 12 کیلو طلا برای ساخت آن هدیه کرده‌اند.
وی افزود: مردم ولایتمدار استان بوشهر افزون بر اهدا 12 کیلو طلا برای اجرای این پروژه 17 میلیارد ریال نیز بطور نقدی اهدا کردند و هیچ اعتبار دولتی برای ساخت آن هزینه نشده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با اشاره به همکاری 100 خادم افتخاری در بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: تاکنون از استان بوشهر 12 اکیپ 30 تا 55 نفره برای بازسازی اماکن متبرکه عراق به این کشور اعزام شدند.

وی در پایان با بیان اینکه دو پروژه ساخت اماکن متبرکه دیگر به استان بوشهر اختصاص یافته است، گفت: نیم ضریح مرقد مطهر امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) دو پروژه جدیدی هستند که به استان بوشهر اختصاص یافته و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا عملیات این دو پروژه را در دهه اول محرم در استان بوشهر اجرایی کنیم.

ارسال نظرات