یک شرکت داروسازی دانمارکی اعلام کرد با سرمایه گذاری ۷۸ میلیون دلاری یک کارخانه تولید دارو در ایران احداث خواهد کرد.
کد خبر: ۸۵۷۲۳۱۴
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، شرکت داروسازی نوو نوردیسک با سرمایه گذاری 78 میلیون دلاری یک کارخانه تولید دارو در ایران احداث خواهد کرد و نخستین شرکت بزرگ اروپایی خواهد بود که بعد از توافق هسته ای وارد بازار این کشور می شود.

نوو نوردیسک بزرگترین شرکت تولید کننده داروهای دیابت در جهان است و از سال 2005 از طریق یک شرکت وابسته به خود داروی انسولین تولیدی خود را وارد بازار ایران کرده و 130 نفر را در این کشور به کار گرفته است.
این شرکت دانمارکی، در بیانیه ای اعلام کرد، این کارخانه «نشان دهنده تعهد طولانی مدت ما نسبت به ایران است.»
اوله موئلسکوف بچ، رئیس واحد شرق نزدیک این شرکت گفت: «ما مدت طولانی ای است که داریم روی این پروژه کار می کنیم، حتی قبل از اینکه توافق هسته ای به سرانجام برسد و ما اطمینان داریم که جامعه ایران و اقتصاد این کشور به شکل مثبتی در حال توسعه است.»
بر اساس اعلام نوو نوردیسک، انتظار می رود احداث این کارخانه در طی شش ماه آینده آغاز شود.
بخش داروی ایران از تحریم های آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل معاف است، اما به گفته بچ، با این وجود محدودیت های همکاری تجاری با ایران، مشکل آفرین است.
بچ گفت: «هرچند صنعت دارو هرگز تحت تحریم ها قرار نداشته، اما این تحریم ها تجارت دارو با ایران را نیز دشوارتر کرده، زیرا باید مقررات زیادی در زمینه فن آوری اطلاعات و بانکداری رعایت شود و این ایجاب  می کند که سیستم هایی منحصر به فرد برای معامله با ایران ایجاد شود.»
بچ در ادامه گفت، نوو نوردیسک قادر نبوده از همان پلتفورم های فن آوری اطلاعاتی که برای بقیه کشورها استفاده می کرد، برای ایران هم استفاده نماید و این موجب شده تا شرکت برای یافتن راه حل هایی برای حل این مشکل زمان بیشتری صرف نماید.
وزرای چند کشور اروپایی از زمان انعقاد توافق هسته ای به همراه هیئت هایی تجاری از کشورهای خود  به ایران سفر کرده اند.
اوایل ماه جاری میلادی، شرکت های اتریشی قراردادهایی به ارزش 80 میلیون یورو با شرکای ایرانی شان امضا کردند.
اما اکثر شرکت های غربی می گویند، تا زمان اجرایی شدن توافق و لغو تحریم ها هیچ تعهد تجاری ای را در ایران نخواهند پذیرفت.
فرودگاه کپنهاگ دانمارک روز سه شنبه اعلام کرد، اولین پرواز بین ایران و دانمارک در مارس 2016 انجام خواهد شد و پروازهای مستقیم بین پایتخت های دو کشور پس از هشت سال مجددا برقرار خواهد شد.
ارسال نظرات