فرمانده سپاه و قرارگاه امام سجاد (ع) مهاباد طی نشست خبری هفته دفاع مقدس گفت: بیش از 40 ویژه برنامه محوری به مناسبت سی و پنجمین سالگرد گرامیداشت آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در این شهرستان اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۵۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار پاسدار دلاور رنجبرزاده افزود: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی امسال با شعار ما می توانیم، همدلی و همزبانی با رژه نیروهای مسلح در شهرمهاباد آغاز می شود.

وی ادامه داد: روز اول این هفته به نام نیروهای مسلح سلحشوری و پایمردی، روز دوم به نام روحانیت علم و دانش پژوهی و سربازان، روز سوم به نام شهیدان، جانبازان صلابت و فخرآفرینی، روز چهارم به نام معنویت، زنان، خانواده و سلامت، روز پنجم به نام روز دفاع همه جانبه، جوانان و پشتیبانی مردمی و اصناف، روز ششم به نام ولایتمداری، رزمندگان، جهادگران، آزادگان، پیشکسوتان، روز هفتم به نام وحدت ملی، بصیرت، دشمن شناسی و بیداری اسلامی و روز هشتم به نام فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان نامگذاری شده است.

سردار رنجبرزاده گفت: برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی و نواختن زنگ انقلاب در مدارس، غباروبی گلزار شهدا، اجرای مسابقات قرآنی، همایش سراسری پیاده روی خانوادگی و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های اجرایی در هفته گرامیداشت دفاع مقدس در این شهرستان است.

وی اضافه کرد: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و بومی محلی ، برگزاری همایش علمی کردن کشاورزی و نشست های روشنگری، حضور بسیجیان در پایگاه های انتقال خون، بازدید مسوولان از طرح های عمرانی و اقتصادی بسیج سازندگی، اجرای همایش اسب اصیل نژاد کردی، اکرام ایتام، یادواره شهدا، پیاده روی شبانه گردان های عاشورا، برگزاری حلقه های صالحین در مناطق مختلف شهری و روستایی، شرکت در نماز جمعه از سایر برنامه های تدارک دیده شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان مهاباد است.

سردار رنجبرزاده دیدار با امامان جماعت روستاها، برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مهندسان، برپایی ایستگاه های صلواتی، دایر کردن ایستگاه های بازرسی و گشت، برگزاری یادواره شهدا باعنوان آبروی محله، دیدار با فرماندهان پایگاه ها و اجرای کارگاه های نهضت روشنگری با موضوع اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

وی ادامه داد: رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس حماسه های بسیاری را در جبهه های جنگ برای دفاع از این مرز و بوم خلق کردند که باید به نحو شایسته ای به نسل های آینده انتقال داده شود.

سردار رنجبرزاده گفت: مرزداران غیور این شهرستان نیز دوشادوش سایر رزمندگان اسلام نقش مهمی در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

شهرستان مهاباد در دوران دفاع مقدس 750 شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

ارسال نظرات