در گرامیداشت هفته دفاع مقدس، 7 اکیپ بسیج جامعه پزشکی شهرسان قروه برای ارائه خدمات درمانی به روستاهای محروم این شهرستان اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۴۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید شعبانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان قروه با اعلام این خبر اظهار داشت: این دومین مرحله اعزام گروه‌های پزشکی به روستاهای محروم شهرستان در سال جاری است که طی آن خدمات درمانی شامل ویزیت، دارو، خدمات مامایی و تزریقات به صورت رایگان انجام می‌گیرد.

فرمانده سپاه قروه افزود: در این مرحله پزشک، ماما و دارویار شرکت دارند که خدمات بهداشتی و درمانی را به روستاییان ارائه خواهند داد.

شعبانی با بیان اینکه این طرح در طول هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت، افزود: به همین مناسبت، درمانگاه شهید رجایی قروه نیز ویزیت رایگان را به تمامی همشهریان طی امروز به ظرفیت 100 نفر ارائه می‌کند.

به گفته فرمانده سپاه قروه، در مرحله قبل اعزام اکیپ‌های پزشکی به روستاها و ویزیت رایگان نیز، 100 نفر در درمانگاه شهید رجایی و چند برابر این تعداد در روستاها تحت معاینات رایگان قرار گرفتند.

فرمانده سپاه قروه با بیان اینکه در حال حاضر 600 نفر دراین شهرستان عضو بسیج جامعه پزشکی هستند، خاطرنشان کرد: بسیج جامعه پزشکی در واقع پشتوانه‌ای برای اقدامات بسیجی‌وار جامعه پزشکی است.

شعبانی حضور پزشکان و پرستاران در صحنه نبرد را یکی از تأثیرگذارترین و تخصصی‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس برشمرد و افزود: دفاع مقدس ملت ایران به یک قشر خاص اختصاص نداشت و ‌مردم‌ با تخصص‌ها‌ و‌ مهارت‌ها‌ی‌ گوناگون‌ خود‌ در ‌دفاع ‌از ‌کیان‌ و ‌نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ نقش‌آفرینی کردند و‌ هر کس‌ به ‌فراخور‌ توانایی‌های علمی ‌و تجربی ‌که ‌داشت، جانانه ‌ایستادگی کرد تا امروز شاهد بالندگی و پویایی انقلاب اسلامی باشیم.

ارسال نظرات