خبرهای داغ:
کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش‌ و پرورش فارس خبر داد
کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش‌ و پرورش فارس گفت: بیش از 26 طرح و برنامه در سال تحصیلی 95 ـ 94 در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح مدارس این استان از سوی این اداره کل انجام‌ می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۳۲
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، عبدالخالق مردانه  در حاشیه سومین نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برنامه‌ریزی بیش از 349 جلسه آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزندپروری و روش‌های پیشگیری از اعتیاد برای 69 هزار و 800 نفر از والدین دانش‌آموزان از جمله طرح‌هایی است که توسط اداره کل آموزش و پرورش فارس اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای کارکنان این اداره کل نیز بیش از 204 کارگاه آموزش ارتباط مؤثر با دانش‌آموزان، شناخت عوامل، محافظت و خطر روش‌های پیشگیرانه اولیه اعتیاد ویژه 8 هزار و 160 نفر پیش‌بینی‌ شده است.

کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برگزاری یک‌هزار و 524 نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه دانش‌آموزان نیز در دستور کار این نهاد مردمی است.

مردانه از برگزاری پنجمین جشنواره دانش‌آموزان نوجوان سالم خبر داد و افزود: در این جشنواره گروه‌های هدف شامل والدین، کارکنان، دانش‌آموزان دوره‌های متوسطه، اول و دوم با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوءمصرف مواد مخدر و خشونت در قالب‌های فیلم کوتاه، مقاله، عکس، روزنامه‌دیواری و نقاشی شرکت می‌کنند.

وی بیان داشت: اجرای طرح مدارس عاری از خطر در 151 آموزشگاه دوره متوسطه دوم و زیرپوشش قرار دادن 10 هزار دانش‌آموز با اولویت مناطق در معرض خطر و نیز اجرای طرح آموزش مهارت‌های مقابله با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در 151 آموزشگاه دوره متوسطه اول و زیر پوشش قرار دادن 15 هزار دانش‌آموز از دیگر برنامه‌ریزی‌ها در سال تحصیلی جدید است.

این کارشناس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اضافه کرد: اجرای طرح مهارت‌های مراقبت از خود در پایه ششم در 151 آموزشگاه دوره ابتدایی دوم و زیرپوشش قرار دادن 11 هزار دانش‌آموز و نیز طرح مدارس مراقب به شیوه اجتماع‌محور در 181 آموزشگاه سه دوره تحصیلی و زیرپوشش قرار دان 12 هزار دانش‌آموز ازجمله این برنامه‌ها است.

مردانه بیان داشت: شناسایی دانش‌آموزان در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی، اجرای طرح مداخله‌های آموزشی، روانی و اجتماعی برای دانش‌آموزان کم‌خطر، تدوین و توزیع بسته‌های آموزشی، بیش از 20 هزار بروشور با موضوع آموزش مهارت‌های زندگی و شیوه فرزندپروری ازجمله برنامه‌های دیگر این اداره کل است.

وی اظهار داشت: تألیف، چاپ و توزیع بیش از 5 هزار جلد کتابچه با موضوع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت ویژه معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی و کارشناسان مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و تربیت کادر متخصص قسمت دیگری از برنامه‌های سال تحصیلی جدید است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها