خبرهای داغ:
شهردار شیراز گفت: باید بافت تاریخی این شهر که هویت ما است با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب به محلی امن برای بازگشت ساکنان قدیمی این بافت تبدیل و با سکونت افراد اصیل احیا شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۲۷
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز به نقل از روابط عمومی شهرداری این شهر، علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از روند ساخت پروژه مرکز نگهداری معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی شیراز در دهکده سلامی، اظهار داشت: این مرکز پیرو مصوبه شورای شهر در یک سال گذشته اجرایی شده است.

وی بابیان اینکه این مرکز که 3 هزار مترمربع زیربنا دارد مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کند، افزود: مرکز نگهداری معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی تا یک ماه آینده توسط شهرداری شیراز آماده می‌شود و در اختیار بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرداری شیراز هزینه نگهداری ماهانه بیش از 500 نفر از معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی که در نقاط مختلف شهر توسط بخش خصوصی نگهداری می‌شوند را پرداخت می‌کند، خاطرنشان کرد: با ساخته‌شدن این مرکز که ظرفیت نزدیک به یک‌هزار نفر را دارد تمام این افراد در یک نقطه متمرکز می‌شوند تا غربالگری شوند و آزمایش‌های مختلف روی آن‌ها انجام شود.

پاک‌فطرت بابیان اینکه اقدامات لازم برای ترک اعتیاد نیز در همین مرکز انجام می‌شود، تصریح کرد: بیش از 50 درصد از معتادان در شیراز مربوط به دیگر شهرستان‌های این استان و دیگر استان‌های کشورند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه معتادان پس از ترک اعتیاد دیگر به سمت اعتیاد بازنگردند، بیان کرد: تجربه نشان داده است که بیشتر این آسیب‌دیدگان و معتادان به دلایل مختلف بازگشت به اعتیاد دارند که باید بهزیستی و مسئولان متولی این امر، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند و طرح‌هایی را ارائه دهند که بازگشت به اعتیاد به حداقل برسد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه پس از تکمیل و ساخت مرکز نگهداری از معتادان وظیفه شهرداری نگهداری از معتادان نیست، عنوان کرد: بر اساس ماده 16 قانون نگهداری از معتادان و آسیب‌دیدگان اجتماعی، وظیفه دستگاه‌های ذی‌ربط ازجمله دانشگاه علوم پزشکی است و معتادان باید به این دستگاه‌ها تحویل داده شوند.

پاک‌فطرت بابیان اینکه جمع‌آوری معتادان خیابانی هم وظیفه شهرداری و هم وظیفه نیروی انتظامی است که هماهنگی بسیار خوبی دارند، اظهار داشت: جمع‌کردن آن‌ها هم برای شهرداری و هم برای پلیس بسیار راحت است اما بحث نگهداری این افراد مهم بوده که امیدوارم این مرکز تا یک ماه آینده تمام شود و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادهای متولی دیگر مراحل را پیگیری کنند.

شهردار شیراز با تأکید بر لزوم کنترل ورود معتادان دیگر استان‌ها به شیراز، بافت تاریخی این شهر را مستعد تجمع این افراد دانست و افزود: باید بافت تاریخی شیراز که هویت ما است با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب به محلی امن برای بازگشت ساکنان قدیمی این بافت تبدیل و با سکونت افراد اصیل احیا شود.

پاک‌فطرت بابیان اینکه تعدادی از مراکز «دی‌ آی سی» در بافت تاریخی با هماهنگی پلیس و دادستانی جمع شده است، عنوان کرد: برای انتقال این مراکز به‌جای دیگری برنامه‌ریزی شده است تا با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی اقدامات لازم صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها