خبرهای داغ:
با حضور کارکنان کمیته امداد

قربانی روز عید به نیازمندان واقعی اهدا می‌شود

کمیته امدادامام خمینی(ره) شیراز با برپایی پایگاه و استقرار پیک جمع‌آوری نذورات، شرایطی را فراهم آورده که قربانی روز عید قربان و یا وجه نقد معادل اهدایی به دست نیازمندان واقعی برسد.
کد خبر: ۸۵۷۲۲۲۳
|
۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، از شیراز، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز بعدازظهر امروز با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال برنامه‌های دهه ولایت با عید قربان مصادف می‌شود و عید قربان آغاز این دهه است.

مرات رسولی افزود: مبلغ جمع‌آوری‌شده از نذورات عید قربان سال گذشته بیش از 600 میلیون تومان بود و امسال 50 پایگاه در شهر شیراز برای این منظور راه‌اندازی می‌شود.

رسولی ادامه داد: این 50 پایگاه بر اساس مجوزی که دامپزشکی برای ذبح دام صادر کرده، برپا می‌شود و علاوه بر آن 100 روستای شهرستان نیز از این امکان برخوردار هستند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شیراز اضافه کرد: علاوه بر این موارد، پیک موتوری آماده‌شده که اگر شهروندی نتواند نذورات خود را در اختیار پایگاه قرار دهد با شماره تماس‌های 36288439، 36288436 و یا شماره همراه 09172510084 تماس بگیرد تا نیروهای امداد برای دریافت نذورات به درب منزل وی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در شهرستان شیراز 26 هزار و 200 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که می‌طلبد شهروندان قربانی‌ها و نذورات خود را به دست کمیته امداد امام خمینی(ره) بدهند تا به نیازمند واقعی آن برسد که در زیر مجموعه این نهاد هم یتیم زیرپوشش است، هم‌خانواده‌های محسنین (دارای سرپرست ازکارافتاده) و هم زنان سرپرست خانوار که مشکلات بسیار دارند.

رسولی در ادامه افزود: در روز عید قربان برخی از شهروندان گوسفند زنده تحویل امداد می‌دهند، بعضی گوسفند قربانی شده را و برخی دیگر وجه گوسفند را به مأموران ما اهدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما با چند کشتارگاه در تعامل هستیم و به میزان پولی که شهروند در اختیار ما قرار می‌دهد با کشتارگاه هماهنگ می‌کنیم تا قربانی انجام شود.

این مسئول همچنین اظهار داشت: شهروندانی که مایل باشند خود به افراد نیازمند کمک کنند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره) مراجعه کنند که در روز عید قربان همکاران ما در اداره حضور دارند و شهروند را در توزیع قربانی همراهی می‌کنند.

رسولی ادامه داد: ما سردخانه‌ای در مجتمع شهید ربانی داریم و درصورتی‌که حجم قربانی در همان روز قابل‌توزیع نباشد مازاد آن در سردخانه قرار می‌گیرد.

به گفته وی، برخی از پایگاه‌های دریافت نذورات و قربانی در ابتدای شهرک گلستان، سر کشن، سر شهرک بهشتی، اکبرآباد نرسیده به دروازه قرآن، انتهای جاده خرامه و انتهای بلوار نصر استقرار می‌یابد و ناظر اداره دامپزشکی و رابط امداد در آن حضور خواهند داشت.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان شیراز در ادامه برخی از برنامه‌های دهه ولایت را تشریح و بیان کرد: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ به شبهات در بحث مهدویت، دیدار دانش آموزان با نماینده ولی‌فقیه در حرم مطهر احمد بن موسی (ع) برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی غدیر، برگزاری مسابقه بهترین خاطرات از زیارت و بازدید و سرکشی از منزل مددجویان سادات از جمله برنامه‌های این دهه است.

وی افزود: در این ایام همچنین برگزاری کارگاه آموزشی و کتابخوانی غدیر را در دستور کار داریم و همچنین تجلیل از سالمندان به مناسب روز جهانی سالمند در هشتم مهر ماه انجام می‌شود.

برگزاری برنامه ویژه روز خانواده و تکریم بازنشستگان با حضور یکهزار نفر از خانواده‌های موفق زیرپوشش امداد در تالار فرهنگیان از دیگر مواردی بود که رسولی به آن اشاره کرد.

این مسئول در ادامه برخی از برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) شیراز در هفته دفاع مقدس را برشمرد و گفت: در فهرست عناوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس، کارگاه آموزشی بررسی نقش دفاع مقدس در خودسازی جوانان، ایجاد سنگر نمادین در محیط کمیته امداد با حضور دانش آموزان کانون‌های فرهنگی ولایت، برگزاری کارگاه نقش زن در دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه وصیت‌نامه شهدا و عکس دفاع مقدس، حضور در گلزار مطهر شهدا و عطرافشانی قبور مطهر شهدا گنجانده‌شده است.

برگزاری کارگاه آموزشی «شهادت و هویت ملی» و برپایی ایستگاه‌های صلواتی شربت و شیرینی و مسابقه نقاشی دیواری از دیگر مواردی بود که رسولی در همین محور به آن پرداخت.

وی اضافه کرد: امسال مرحله نخست جشن عاطفه‌ها با همراهی 15 مرکز نیکوکاری که مجوز را از کمیته امداد دریافت کرده‌اند، 100 مسجد و حدود 52 پایگاه سطح شهر انجام شد.

رسولی تصریح کرد: مرحله دوم جشن عاطفه‌ها هشتم مهرماه در یکهزار و 400 پایگاه در سطح مدارس با توزیع 240 هزار پاکت بین مدارس برگزار می‌شود و زنگ عاطفه‌ها در همین تاریخ در مدرسه نمونه مردمی نیا‌کوثری با حضور استاندار فارس نواخته می‌شود.

وی در پایان با بیان این‌که 900 دختر در شرف ازدواج موردحمایت این نهاد در شهرستان شیراز وجود دارد، یادآور شد: در جشن گلباران پیوندهای آسمانی که در سالروز ازدواج امیرالمؤمنین علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) برگزار شد 130 میلیون تومان برای تأمین جهیزیه دختران در شرف ازدواج زیرپوشش امداد جمع‌آوری شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار