مقام معظم رهبری بارها در سخنانشان به اهمیت توسعه ورزش همگانی تاکید کرده اند.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۵۹
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ورزش بسیج، در حالی قرار است به مناسبت هفته دفاع مقدس، بسیج روز سوم مهرماه بزرگترین همایش پیاده روی خانوادگی کشور را در بیش از 400 شهر برگزار کند که ورزش همگانی از مهم ترین توصیه های مقام معظم رهبری در سال های اخیر بوده است .ایشان در دیدارهایی که با جامعه ورزش داشته اند همواره بر اهمیت عمومی کردن ورزش و توسعه ورزش همگانی تاکید کرده اند،در ادامه گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب را درباره ورزش همگانی بازخوانی کرده ایم، بیاناتی که می تواند نقشه راه مسئولین ورزش کشور باشد:

- ورزش به عنوان یک واکسن در مقابل بسیاری از بیماری های اجتماعی هنوز آن گونه که شایسته است مورد توجه نیست. متاسفانه تکیه بیش از حد به بحث ورزش قهرمانی باعث شده تا امر مهم ورزش همگانی که سلامت جامعه را تا حدود زیادی تضمین می کند در سایه قرار گرفته است. بدون تردید در این باره یک فدراسیون و حتی وزارت ورزش به تنهایی پاسخگوی نیاز ها نیستند. این امر مهم باید به شکل یک قانون در همه سازمان های دولتی و خصوصی به مرحله اجرا در آید. یادمان نرود که هزینه کردن در مورد ورزش همگانی قبل از آن که یک خرج کردن باشد یک پس انداز است. سلامت روحی و جسمی افراد با پرداختن به ورزش باعث شادابی و نشاط جامعه می شود و دستاوردهای مهمی در بر دارد که تقریبا همه از مزایای آن با خبریم.

- یکی از نیازهای اساسی کشور، فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است. ورزش قهرمانی موتور محرک ورزش همگانی است . ایشان با تأکید بر لزوم توجه بیش از پیش به ورزش همگانی، خاطرنشان کردند: پیشرفت یک کشور منوط به نیروی انسانی سالم، عالم، با همت و دیندار است. یکی از نتایج فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم، حل بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه همچون اعتیاد است.

- ترویج بوسیله ورزش همگانی از جمله ورزش در خانواده ،دختران و بانوان کشور احیاء و تقویت ورزشهای سنتی و آئینی ایران است .

- می توان با ورزش قهرمانی کاری کرد که ورزش همگانی رائج شود .

- ورزش همگانی هم یکی از ضروریات زندگی است مثل غذا خوردن است ،مثل تنفس کردن است،باید به آن توجه کرد . این هم یک جنبه دیگر از فهرست تاثیرات اجتماعی ورزش است .

- اگر ورزش به صورت همگانی در کشور حقیقتاً باب شود که البته امروز از گذشته بهتر است ،لیکن هنوز به این معنا احتیاج داریم خیلی از مشکلات حل خواهد شد .

- یکی از وظایف مهم قهرمانان ورزشی ترویج ورزش همگانی میان آحاد مردم به ویژه جوانان است .

- یکی از نیازهای اساسی کشور ،فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است .

- ورزش قهرمانی موتور محرک ورزش همگانی است .
- پیشرفت یک کشور منوط به نیروی انسانی سالم ،عالم،با همت و دیندار است .
- یکی از نتایج فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم ،حل بسیاری از مشکلات اخلاقی جامعه همچون اعتیاد است .

- موضوع اخلاق در ورزش موضوعی بسیار مهم است .

- بنده بارها توصیه کرده ام ،باز هم توصیه می کنم:"ورزش همگانی برای همه لازم است "

- نشاط،سلامت،آمادگی ،حوصله کار ،در سایه ورزش عمومی و همگانی برای جامعه تامین می شود .

- وظیفه اصلی دولت و مسئولان ورزش کشور این است که اشتیاق به ورزش و روح ورزشکاری و ورزش خواهی (ورزش همگانی) را در مردم زنده کنند .
- ورزش به عنوان عامل سلامت جسمی و نشاط روحی جامعه باید فراگیر شود .

- اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش و پیشرفت ورزش است چرا که این امر سلامت جسمی و نشاط و شادابی روحی جامعه را به دنبال دارد و چنین جامعه ای قادر خواهد بود در همه زمینه ها پیشرفت کند .

- از لحاظ فلسفه اصلی ورزش یعنی سلامت جسمی و نشاط روحی جامعه فرقی میان زن و مرد نیست و باید امکانات ورزشی بانوان را گسترش داد.

- من اعتقاد دارم ورزش برای همه یک فریضه عمومی است.
ارسال نظرات