حجت الاسلام فخرالساعه مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد شبکه‌های اجتماعی را موجب پس‌رفت و بیشتر شدن نقاط ضعف‌ در زندگی دانست.
کد خبر: ۸۵۷۲۱۴۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد در گفتگو با خبرنگار یزد آوا، با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی در زندگی، این شبکه‌ها را موجب پس‌رفت و بیشتر شدن نقطه‌های ضعف‌ در زندگی‌ها دانست و گفت: اکنون جامعه ما، جامعه انفجار اطلاعات است و در شبکه‌های تلویزیونی، ماهواره‌ای، اجتماعی و غیره انواع دروغ ها و شایعات منتشر می‌شود و بسیاری از مردم بدون تحقیق آنها را می‌پذیرند.


عدم نمایش واقعیت‌های زندگی در شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیونی
حجت الاسلام فخرالساعه با بابیان اینکه این شبکه ها واقعیت زندگی و جامعه را نشان نمی‌دهند، افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای و حتی شبکه‌های تلویزیونی خودمان همیشه نقاط مثبت، زیبایی و تجمل گرایی را نشان می‌دهد و این موجب بسیاری از گرفتاری‌هاست. متأسفانه با وجود اینکه در اسلام داریم که باید در مادیات
  به پایین دست خود و در معنویات به بالاتر از خود نگاه کنیم، خانواده‌هایی وجود دارند که با تماشای زندگی تجملاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای خانه و زندگی خود را فروختند و با خیال آن که خارج از کشور بهشت برین است  به آنجا  رفتند و الان به نان شب خود نیز محتاج هستند.


تلف شدن عمر انسان در شبکه‌های اجتماعی
وی تلف شدن وقت و عمر انسان را از دیگر معضلات شبکه‌های اجتماعی دانست و یادآور شد: برخی افراد علاوه بر اینکه در محل کار سرگرم این شبکه ها هستند و کار خود را به درستی انجام نمی‌دهند، در منزل نیز به جای پرداختن به خانه و خانواده تمام وقت خود را حتی شبانه در این شبکه‌ها سپری می‌کنند که خستگی نیز به دنبال دارد.


استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی در ایران
حجت الاسلام فخرالساعه با تأکید بر اینکه شبکه های اجتماعی وسیله هستند و اگر به درستی از آنها استفاده شود، مفید خواهند بود، تصریح کرد: متأسفانه برخی از ما ایرانی‌ها جنبه بسیاری از چیزها را نداریم؛ غربی ها که خود طرح این شبکه ها بودند بالای 70 تا 80 در صد از آن استفاده مفید می کنند و به مطالعه و تحقیق و پژوهش با این وسیله می‌پردازند اما مردم کشورهای جهان سوم مانند ایران متأسفانه استفاده درستی از آن نمی‌کنند.


تأثیرات مخرب شبکه‌های اجتماعی بر خانواده‌ها
این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به تاثیر مخرب شبکه‌های اجتماعی بر خانواده‌ها تصریح کرد: استفاده نادرست از این شبکه‌ها موجب بسیاری از ارتباطات نادرست، سوء ظن‌ها و حتی جنایات نیز شده است.

وی ادامه داد: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی هستند هویت نامشخصی دارند و واقعیت را بیان نمی‌کنند، ارتباط هایی که بین دختر و پسر در این شبکه ها به وجود می‌آید شاید حتی در ابتدا با ارسال پیام های دینی و اخلاقی باشد اما با وسوسه‌های شیطان کم کم با پیام‌هایی که رد و بدل می‌شود کار به جایی می‌رسد که راه برگشتی برای آنها وجود نداشته باشد.

مدیر امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه یزد با اشاره به وجود کلاهبرداری در این شبکه‌های اجتماعی و عواقبی که برای جوانان بالاخص دختران به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: حتی اگر کلاهبرداری هم درمیان نباشد و دختر و پسر از طریق این شبکه‌ها بخواهند با هم آشنا شوند برای اینکه نظر هم را جلب کنند برای هم فیلم بازی می کنند و واقعیت را نمی‌گویند.

وی افزود: اگر این ارتباط به ازدواج هم بینجامد در زندگی خود می بینند که واقعیت غیر از آن چیزی است که قبلا فکر می کردند و از آنجا بگو مگوها، اختلاف ها و سوءظن‌ها شروع می‌شود و هر کدام به دیگری می گوید که همانطوری که در این شبکه با من در ارتباط بودی با دیگران هم همینگونه بوده است و به مشکلات بعدی و طلاق می‌انجامد.

حجت السلام فخرالساعه افزود: ز ن و شوهر و در خانواده نیز با حضور در این شبکه‌ها وقت خود را صرف آن می‌کنند و با فاصله، سوءظن و تنشی که به وجود می‌آید، ارتباط کلامی و عاطفی آنها کم و در واقع طلاق عاطفی در خانواده به وجود می‌آید و خانواده متزلزل می‌شود.

 

ارسال نظرات