يك نماينده مردم مرودشت در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براي مبارزه با مواد مخدر بايد اقدامات فرهنگي در جامعه صورت گيرد، گفت: بودجه وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و ورزش و جوانان كه دو نهاد مهم براي انجام اقدامات فرهنگي و مقابله با اعتياد هستند، كافي نيست و بسياري از كارهاي زير بنايي در اين زمينه انجام نمي شود.
کد خبر: ۸۵۷۲۰۱۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر،  محمد مهدي برومندي  افزود: در تنظيم لايحه بودجه در همه دولت‌ها، بودجه وزارت ورزش و جوانان كم است و در اين وزارتخانه حداكثر فعاليت‌ها و اقداماتي كه بايد در حوزه ورزش و جوانان انجام شود، صورت نمي‌گيرد.

وي اظهار داشت: عددي كه در بودجه كل كشور براي وزارت ورزش و جوانان در نظر مي‌گيريم تا زمينه‌هاي نشاط و پر كردن اوقات فراغت براي كودكان، نوجوانان و جوانان كه سرمايه‌هاي اصلي كشور هستند، فراهم كنيم، بسيار ناچيز است و آن وقت چگونه انتظار داريم بدون بودجه و دست خالي بسترهايي در جامعه در راستاي نشاط و رشد انسان سالم را فراهم كنيم تا افراد مصرف مواد مخدر صنعتي و شيميايي را، تجربه نكنند.

سخنگوي كميسيون كشاورزي مجلس ادامه داد: همچنين بايد بودجه فرهنگي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بررسي شود، زيرا بودجه عمراني اين وزارتخانه براي ايجاد فرهنگسرا، امكانات و زير ساخت‌ها كم بوده و جوابگو نيست.

برومندي تصريح كرد: اين دو وزارتخانه در بودجه كشور مظلوم واقع شده اند و بايد در كشور دولت و مجلس برنامه وسيعي داشته باشيم و به عنوان نماينده مردم در مجلس مهمترين راهكار مبارزه اجتماعي با مواد مخدر را منوط به اقدامات فرهنگي از سوي وزارتخانه هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي و ورزش و جوانان مي‌دانم.

وي با بيان اينكه، انجام اقدامات فرهنگي به نحو بسيار مطلوب، شرايط مناسبي را براي همكاري اقشار مختلف مردم در مبارزه با مواد مخدر بوجود مي‌آورد، گفت: در حال حاضر با توجه به افزايش مصرف مواد مخدر بويژه روانگردان‌ها ميان نوجوانان و جوانان، بايد هر دستگاه و نهادي بطور جداگانه، فعاليت‌هاي فرهنگي را گسترش دهد .

اين نماينده مجلس اظهار داشت: سرخوردگي جوانان از مسايل و مشكلات موجود در جامعه بويژه بيكاري و يا نداشتن شغل مناسب بر گرايش به سمت اعتياد دامن مي‌زند، هر چند كه ايران در مبارزه با مواد مخدر در سطح اول كشورهاي دنيا قرار دارد، اما اين كافي نيست.

برومندي به شمار زيادي از شهدا در مبارزه با مواد مخدر و وجود و اجراي احكام در دستگاه قضايي براي برخورد با عاملان مواد مخدر اشاره كرد و افزود: همچنين ما بيشترين هزينه را براي مبارزه با مواد مخدر پرداخت مي‌كنيم اما براي مقابله اجتماعي با اعتياد ضروري است بسترهاي ايجاد روحيه نشاط نوجوانان و جوانان را فراهم كنيم و فضاهايي براي پر كردن اوقات فراغت سالم ايجاد شود.
ارسال نظرات