خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: پیام دفاع مقدس به مسئولان تکیه بر ملت و بی‌اعتمادی به مسئولان کشورهای استکباری است؛ هر چند گفت‌وگو می‌کنیم اما باید بدانیم این کشورهایی که اکنون به ما لبخند می‌زنند در دورانی به ما هزاران خنجر زده‌اند.
کد خبر: ۸۵۷۱۹۱۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان قم که در بلوار پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، با تاکید بر اینکه هفته دفاع مقدس یادآور بخشی از تاریخ بزرگ انقلاب اسلامی است تصریح کرد: دفاع مقدس آسمان ستارگان درخشان و دریای بیکران فداکاری‌های مردم ایران است.

وی دفاع مقدس را تجربه جدید دفاع از آرمان‌های اسلام دانست و مطرح کرد: گرامیداشت دفاع مقدس به معنای گرامیداشت امام شهیدان و خانواده‌های بسیجی است که در دفاع از انقلاب و کشور جان‌فشانی کردند.

امام جمعه قم با بیان اینکه دفاع مقدس دانشگاه علم، دانش و ارزش است عنوان کرد: دفاع مقدس ابعاد مختلفی داشته است که بررسی این ابعاد می‌تواند در پیشبرد اهداف نظام اسلامی موثر باشد.

وی ارائه سبک زندگی ایمانی، اخلاقی و حماسی را نخستین بعد دفاع مقدس خواند و گفت: در دفاع مقدس خاطرات عاشورای حسینی زنده شد و جوانان بسیجی الگو مناسبی از زندگی اسلامی را برای مسلمانان به نمایش گذاشته و خاطرات دفاع مقدس به خوبی نمایان‌گر این حقیقت است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی و معنوی در دفاع مقدس برای همگان به اثبات رسیده است ابراز کرد: این سبک زندگی در تاریخ ایران وجود نداشته است و اکنون ملت ایران باید این سبک زندگی را احیا کنند زیرا جامعه اسلامی در برابر تهاجم‌های فرهنگی و اخلاقی نیازمند بازگشت به سبک زندگی دوران دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: جبهه‌های دفاع مقدس مظهر دنیا گریزی و آخرت‌خواهی بود به همین علت رزمندگان دفاع مقدس سخن امام حسین(ع) در روز عاشورا را برای خود الگو قرار داده و با تکیه بر ایمان خود در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند.

آیت‌الله اعرافی عبادت، دعا، زیارت و عشق به اولیا الهی را از ویژگی‌های رزمندگان دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: سنگرهای دفاع مقدس از نماز شب، قرائت قرآن و ذکر الهی نورانی بود و جوانان توانستند به مرگ لبخند زده و از هراس مرگ عبور کنند.

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس ترس از مرگ وجود نداشته است اظهار کرد: سادگی، رهایی از تجملات و تشریفات دنیا در جنگ تجلی پیدا کرده بود به همین علت جوانان و میانسالان در کنار یکدیگر برای رسیدن به جایگاه‌های معنوی رقابت می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه افزود: ایثار، گذشت، مهربانی، صمیمیت، دوستی و رعایت اخوت اسلامی در دفاع مقدس موج می‌زد و اکنون جامعه اسلامی نیازمند این ویژگی‌هاست.

وی با بیان اینکه فرماندهان دفاع مقدس با فروتنی همانند سربازانی در برای دفاع از ملت خود تلاش می‌کردند ابراز کرد: یادمان باشد که قبل از انقلاب اسلامی نام قدرت‌های استکباری لرزه بر تن مردم می‌انداخت اما انقلاب اسلامی مقابله با قدرت‌ها را با تسلیم فرمان ولی فقیه بودن در جوامع اسلامی نهادینه کرد.

آیت‌الله اعرافی از رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس یاد کرد و گفت: مسئولان و ملت باید از میراث دفاع مقدس حراست کنند؛ بسیجیان امروز ارزش کمتری نسبت به رزمندگان دفاع مقدس ندارند زیرا این سپاه انقلابی با اخلاق، عبادت، معنویت و عرفان در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار است.

وی استواری، پایداری و مقاومت را دیگر ابعاد دفاع مقدس خواند و تاکید کرد: در دفاع مقدس حماسه الهی تجلی پیدا کرد زیرا این دفاع با توجه به وضعیت مکانی و زمانی بسیار نابرابر بود اما توان ملت ایران در دفاع مقدس الگوهای جدید جنگی را ارائه کرد و توانست دشمن را از خاک ایران عقب براند.

آیت‌الله اعرافی بر مطالعه و بررسی الگوهای نظامی هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: جبهه مقاومت در سراسر جهان از ملت ایران الهام گرفته است؛ دشمن در هشت سال جنگ به دنبال شکست انقلاب، سقوط نظام اسلامی و جداسازی منابع نفتی و ارضی از ایران بود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در دفاع مقدس برای پیشبرد اهداف خود از هیچ اقدامی دریغ نکرده است یادآور شد: پیام رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس استواری، پیشرفت، مقاومت، امیدواری و استمرار بر تبعیت از رهنمودهای ولایت فقیه است که می‌تواند جامعه اسلامی را به اهداف مورد نظر برساند.

رئیس جامعة‌ المصطفی‌ العالمیه اضافه کرد: پیام دفاع مقدس به مسئولان تکیه بر ملت و بی‌اعتمادی به مسئولان کشورهای استکباری است؛ هر چند گفت‌وگو می‌کنیم اما نباید خوش باور باشیم و بدانیم این کشورهایی که اکنون به ما لبخند می‌زنند در دورانی به ما هزاران خنجر زده‌اند.

وی بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس و احیای فرهنگ اقتصاد مقاومتی را از نیازهای اصلی ایران اسلامی دانست و خطاب به کشورهای استکباری گفت: ملت سرافراز ایران که در هشت سال دفاع مقدس مقابل توطئه‌های شما ایستادگی کرد اکنون نیز به مبارزه ادامه می‌دهد.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: داعش و تکفیری‌ها ابزارهای توطئه‌گران بین‌المللی هستند که ارزشی ندارند زیرا ایران اسلامی با تکیه بر وعده الهی در مقابل این توطئه‌ها خواهد ایستاد تا به هدف اصلی خود برسد.


ارسال نظرات