آغاز سال تحصیلی برای بیش از 2000 هزار کلاس اولی و هفتمی شهرستان دامغان؛
آیین استانی نواختن زنگ جوانه‌ها ویژه ورود دانش آموزان پایه هفتم به دوره جدیدی از تحصیل خود و مراسم زنگ شکوفه‌ها ویژه پانهادن نوگلان باغ تعلیم و تربیت به مدارس شهرستان دامغان باحضور مسئولان و اولیای داش آموزان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۸۶۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳


به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، با برگزاری جشن جوانه‌ها در آموزشگاه دخترانه متوسطه دوره اول "شهیده بتول صفدری" و جشن شکوفه‌ها در مدرسه ابتدایی پدر شهرستان دامغان سال تحصیلی 95-94 برای یک‌هزار و 50 دانش آموز کلاس هفتم در 23 آموزشگاه متوسطه و یک‌هزار و 30 کلاس اولی این شهرستان در فضایی مملو از شور و نشاط آغاز شد.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان دامغان در جشن استانی و آیین نواختن زنگ جوانه‌ها که با حضور معاون دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، فرمانده سپاه، رؤسای دستگاه‌های اجرایی، دانش آموزان و اولیای آنها برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره 40 هزار شهید فرهنگی و دانش آموز، امنیت ایران اسلامی و پرورش نسل آینده ساز کشور در فضای آرامش بخش مدارس را حاصل ایثار و جان‌فشانی آنها دانست.

وی با اشاره به شعار سال آموزش و پرورش استان سمنان با عنوان "نماز سرچشمه خوبی‌هاست" تصریح کرد: اهمیت و توجه ویژه به نماز به‌عنوان پایه و اساس دین و تعالیم اسلامی هدف برگزیدن این مفهوم بلند برای شهار ساتل دستگاه تعلیم و تربیت استان سمنان است همانا تمام برنامه‌های زندگی ما باید متوجه این فریضه مهم باشد.

رستمیان با اشاره به برخی موفقیت‌های آموزش و پرورش دامغان در سال گذشته، میزان قبولی‌های کنکور و به‌دست آوردن رتبه‌های پایین‌تر از دو هزار را از شاخص‌های موفقیت مراکز آموزشی هر شهرستان برشمرد و افزود: آموزش و پرورش شهرستان دامغان با رشدی بی‌نظیر نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 85 درصدی قبولی دانش آموزان این شهرستان با رتبه‌های زیر دو هزار، در کنکور ورودی دانشگاه‌های دولتی بود.

دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان دامغان با اشاره به کسب رتبه‌های کمتر از دو هزار در کنکور سال 93 توسط 25 نفر از دانش آموزان دامغانی، از قبولی 54 نفر از شرکت کنندگان این شهرستان در کنکور 94 مراکز آموزش عالی دولتی با رتبه‌های بهتر از دو هزار خبر داد.

رئیس آموزش و پرورش دامغان گفت: 15 نفر از دانش آموزان شرکت کننده این شهرستان در کنکور نیز موفق شدند در رشته‌های پزشکی دانشگاه‌های دولتی کشور پذیرفته شوند و در دیگر رشته‌های شاخه علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی نیز دانش آموزان این شهرستان بهترین و بیشترین میزان قبولی در 10 سال اخیر را کسب کردند، که در این زمینه از مدیران و معلمان و اولیای دانش آموزان هم قدردانی می‌کنیم.


برگزاری آئین احترام و به اهتزاز در آوردن پرچم سه رنگ ایران اسلامی، اجرای سرود شناسنامه، قرائت دکلمه‌هایی در توصیف ماه مهر و هفته دفاع مقدس، سخنرانی معاون دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش، قرائت پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور خطاب به دانش آموزان و بدرقه و گذراندن دانش آموزان از کلام الله مجید برای ورود به کلاس‌های درس توسط مسئولان از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها