رئیس اداره اوقاف گرمسار خبر داد:

طرح مهر تحصیلی در گرمسار و آرادان اجرا می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان از اجرای طرح «مهر تحصیلی» در این دو شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۱۶۲۳
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
به گزارش خبرگزاري بسيج از گرمسار، حجت الاسلام رضا نفری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس، طرح مهر تحصیلی در شهرستان های گرمسار و آرادان برگزار می شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، تعداد 50 بسته اقلام آموزشی در بین دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند این دو شهرستان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان تصریح کرد: این بسته ها شامل اقلامی از قبیل کیف، دفترچه و برخی دیگر از لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان می باشد.

حجت الاسلام نفری با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه خاطرنشان کرد: در ایجاد وقف جدید باید نیازهای روز جامعه مورد توجه قرار بگیرد تا ضمن برطرف کردن این نیازها و عمل به نیت واقفین خیراندیش، بهترین بهره برداری از موقوفات صورت پذیرد.

وی یادآور شد: خیرین و افراد توانمند شهرستان می توانند با در نظر گرفتن مشکلات روز جامعه، به ویژه در بخش های درمان، آموزش و قرآن نسبت به ایجاد وقف های جدید قدم بردارند و نام خود را در زمره واقفین خیراندیش و نیکوکاران شهرستان به ثبت برسانند و در قبال این عمل خداپسندانه و سنت حسنه، از اجر و پاداش اخروی آن بهره مند شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان ادامه داد: ایجاد وقف به عنوان یک چشمه همیشه جاری می تواند برکات زیادی را نصیب واقف نماید، به گونه ای که این برکات به طور محسوسی در زندگی روزمره افراد قابل مشاهده و ملموس خواهد بود.

حجت الاسلام نفری اظهار کرد: هر شخصی با توجه به تخصص و مهارتی که دارد می تواند به عنوان یک واقف تلقی گردد و انجام و ایجاد وقف جدید صرفاً نیازمند سرمایه و تحمل بار مالی نیست، بلکه برای مثال یک معلم با اختصاص بخشی از زمان خود در جهت آموزش و تدریس به دانش آموزان بی بضاعت و نیازمند، می تواند نام خود را در زمره واقفین ثبت نماید.

وی در آخر ضمن تشویق و ترغیب عموم مردم به ایجاد وقف جدید گفت: مجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های گرمسار و آرادان در طول سال آماده ارائه مشاوره به مردم عزیز در جهت ایجاد وقف های جدید و پاسخگویی به سوالات پیرامون این سنت حسنه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار